Economia

Negocien adquirir una planta de purins tancada a la Franja

Negocien adquirir una planta de purins tancada a la Franja

El nou propietari de la planta de purins tancada d’Alcarràs negocia l’adquisició d’un altre complex de tractament de dejeccions a Altorricó, també clausurat des de fa més d’un any arran de la retallada de les primes de l’Estat a la producció elèctrica. Així ho va corroborar ahir Antonio Sieira, administrador de la societat unipersonal Ignis Capital. Sieira va explicar que el seu projecte inclou un total de sis plantes tancades a tot Espanya, que preveu dedicar a la producció d’energia elèctrica mitjançant la combustió de gas natural, únicament en els moments en què els preus de venda de l’energia assoleixin els punts més alts (vegeu SEGRE de dissabte passat).

Amb la planta d’Alcarràs, aquesta empresa s’ha convertit en propietària de les plantes de Corcó i les Masies de Voltregà (Barcelona) i la d’Hornillos de Eresma, a Valladolid. A més de la instal·lació d’Altorricó, negocia també l’adquisició de la de Turégano, a Segòvia. Totes són plantes construïdes des dels anys noranta pel grup Guascor i, en el moment del tancament, estaven en mans del grup nord-americà Dresser Rand.

Sieira va explicar que ja tramita les llicències com a productor d’energia elèctrica davant del ministeri d’Indústria. L’ajuntament d’Alcarràs, per la seua part, ha prorrogat la cessió a precari dels terrenys municipals on es troba la planta de purins, si bé exigeix com a condició necessària que el complex serveixi el propòsit original de donar sortida als excedents de dejeccions ramaderes.

Una cosa que no preveu el projecte inicial d’Ignis Capital. Sobre aquest fet, l’administrador de la firma va assenyalar que abordarà el tractament de dejeccions quan obtingui l’autorització per a la generació i venda d’energia elèctrica.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.