El Banc dels Aliments de Lleida estrenarà casa el pròxim mes d’octubre. L’entitat solidària traslladarà la seua seu, actualment al polígon El Segre, a una nau del de Neoparc (al costat de l’antiga N-II) amb l’objectiu de guanyar en espai i accessibilitat. Està ubicada a l’avinguda Vilanova de la Barca i permetrà al banc poder augmentar en un 30% la capacitat d’emmagatzematge d’aliments.
«No ha estat fàcil perquè buscàvem un lloc accessible per a les entitats i els usuaris que vénen al magatzem a recollir productes», explica Oriol Berenguer, director del Banc dels Aliments de Lleida.
La nova nau és una mica més petita pel que fa la planta que l’actual però compta amb cinc metres més d’alçada (dels set actuals a dotze), la qual cosa els possibilitarà apilar fins a un centenar més de palets amb caixes d’aliments. I això serà un gran avantatge, especialment en moments puntuals de campanyes com el Gran Recapte o quan arriben partides de la UE, en què es reben tones de productes.
«A més, a nivell sanitari també és més segura per a la conservació dels aliments», assegura Berenguer. La nau és una cessió de l’ajuntament i és el Banc dels Aliments de Lleida el que s’està fent càrrec de l’adequació de l’interior, més fàcil aquí, ja que les naus del polígon El Segre requereixen més feina per posar-les a punt.
Una altra de les millores que aportarà el canvi d’ubicació és l’accessibilitat, ja que ara comptaran amb una parada d’autobús a escassos metres, tenint en compte que en el mateix espai també es fa l’entrega d’aliments als usuaris derivats de la Paeria. «Abans els fèiem caminar molt», reconeix Berenguer.
El Banc dels Aliments està ara a l’espera de rebre la segona fase de la UE, unes 200 tones d’aliments que arribaran a finals de mes i que ja es descarregaran a la nova nau.
cessió
El magatzem, cedit per la Paeria, acollirà les 200 tones de la segona fase de la UE a final de mes