Societat

Noves sentències imposen al banc les despeses de la firma de la hipoteca

Noves sentències imposen al banc les despeses de la firma de la hipoteca

Els tribunals lleidatans emeten noves sentències que condemnen la banca a pagar les despeses de la firma d’una hipoteca, la qual cosa obliga a retornar els diners el client. D’aquesta manera, el Jutjat de Primera Instància número 6 de Lleida ha emès dos sentències contra Banc Sabadell en les quals obliga a retornar a dos clients més de 22.000 euros a l’anul·lar les clàusules terra de les seues hipoteques, a banda d’anul·lar les despeses que van pagar els particulars per la firma. Els clients, representats per l’advocat Xavier Prats, de Prats Advocats, reclamaven la nul·litat de les despeses de gestoria, notaria, inscripció al Registre de la Propietat i l’impost d’Actes Jurídics Documentats.

Acollint-se a diverses sentències, entre les quals algunes del Tribunal Suprem i del Constitucional, el titular del Jutjat de Primera Instància 6 de Lleida, Eduardo M. Enrech, assenyala que l’entitat s’oposa a retornar aquestes quantitats al dir que estaven negociades amb el client, però, segons el magistrat, el banc no ho ha provat i, en el cas de la gestoria, per exemple, el consumidor no va tenir l’opció d’elegir, per la qual cosa va ser imposada. D’aquesta forma, el magistrat les declara nul·les i abusives, a l’entendre que l’interessat per la firma de la hipoteca també és el banc i que les despeses haurien de distribuir-se de manera equitativa. A més, la sentència estableix que el consentiment del client no suposa una negociació, per la qual cosa anul·la la clàusula i obliga l’entitat a retornar les despeses de la firma.

 

El jutge considera que el banc no va negociar les despeses amb el client malgrat que les consentís

 

En una de les sentències, el banc ha de tornar 17.536 euros per les quantitats cobrades de més per la clàusula terra (fixada en el 4,5%) i uns altres 1.097 euros per les despeses de formalització de la hipoteca. En el segon cas, l’entitat ha de pagar al client 3.194 euros a l’anul·lar-se la clàusula terra i uns altres 950 euros per les despeses de la firma. En tots dos casos, el banc no es va oposar a l’anul·lació de les clàusules terra, considerades nul·les i abusives pel Tribunal Suprem i el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, si no hi ha transparència i informació al client. El mes de setembre passat es va dictar la primera sentència d’aquest tipus a Lleida, com ja va publicar SEGRE, i obre la via judicial perquè altres consumidors puguin reclamar.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.