Cultura

Obre la setmana gran del cicle ‘La Veu Trencada d’un Poble’ de l’IEI

Obre la setmana gran del cicle ‘La Veu Trencada d’un Poble’ de l’IEI

L’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) ha inaugurat aquest dilluns el cicle ‘La Veu Trencada d’un Poble’ amb el col·loqui titulat ‘El català, de l’aprenentatge a l’ús’. Aquest acte, el primer de dos col·loquis programats, ha donat el tret de sortida a una setmana plena d’activitats dedicades a la defensa de l’ús del català.

La sessió ha comptat amb la participació de dues figures destacades en l’àmbit de la sociolingüística: Marina Massaguer, doctora i assessora en polítiques lingüístiques del Departament de Recerca i Universitats, i Joan Santanach, secretari general de Política Lingüística de la Generalitat. Moderat per Carme Vidalhuguet, cap de Publicacions de l’IEI, el col·loqui ha posat de manifest com l’actual regressió de la llengua catalana afecta tant l’aprenentatge com l’ús social del català. L’acte ha tingut lloc a l’Aula Magna de l’IEI i s’ha retransmès en directe pel canal ieicultura.cat.

Aquest esdeveniment marca l’inici d’una setmana amb diverses propostes culturals dins el cicle, que inclou un concert d’homenatge a Joan Salvat-Papasseit aquest dimarts, una sessió de poesia amb jazz inspirada en l’obra de Vicent Andrés Estellés el dimecres, i l’espectacle poètic-musical ‘Estellés: De mà en mà’ el dijous. A més, fins dimecres es pot visitar al Pati de l’IEI la instal·lació artística ‘La Veu Trencada d’un Poble’, que reflexiona sobre la situació preocupant de la llengua catalana i ofereix als visitants l’oportunitat d’expressar la seva percepció sobre el tema.

El cicle es clourà el divendres 27 de setembre amb un segon col·loqui que abordarà ‘L’estat de la llengua en el context social i polític actual’. Aquest debat comptarà amb la participació de Marinela García Sempere, vicepresidenta d’Acció Cultural del País Valencià, Antoni Llabrés, president de l’Obra Cultural Balear, i Xavier Antich, president d’Òmnium Cultural, amb Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida i de l’IEI, com a moderador.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Cultura

Alcoletge habilitarà un nou espai memorial dedicat a les víctimes de la Guerra Civil

Maria del Val · 3 nov. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.