Optimisme amb la nova edició de la Cursa de la Serra de Puigverd de Lleida
El diumenge 2 de febrer tindrà lloc la 17a edició de la Cursa de la Serra de Puigverd de Lleida, presentada aquest dijous a la Diputació de Lleida amb la participació del diputat Fermí Masot, l’alcaldessa de Puigverd de Lleida, Úrsula Barrufet, i representants de l’Associació Esportiva Cultural de Puigverd de Lleida (AEC), com el seu president, Robert Pasqual.
Els participants podran escollir entre les distàncies tradicionals de 6,5 km i 10 km, les curses infantils i una caminada de 10 km. A més, després de l’èxit de l’any passat, es repeteix la Trail de la Cursa de la Serra, amb un recorregut de 13 km i un desnivell positiu de 200 metres. Segons Pasqual, aquesta ruta, que ha estat lleugerament modificada, destaca pels seus paisatges que recorden als entorns pirinencs.
La cursa comptarà amb 700 inscrits i el suport de més d’un centenar de voluntaris. La Trail té una inscripció limitada a 150 participants, mentre que unes 200 persones participaran en la caminada, una cinquantena en les curses infantils, i la resta es repartiran entre les distàncies de 6,5 i 10 km.
Fermí Masot ha subratllat que aquest esdeveniment “és un gran èxit per Puigverd i per l’esport lleidatà”, destacant la implicació d’entitats i empreses que han convertit aquesta cursa en una referència al territori. Per la seva banda, Úrsula Barrufet ha remarcat l’oportunitat que representa per “connectar amb la gent i descobrir el territori”, posant en valor l’esforç de l’AEC per tirar endavant aquesta iniciativa.
Els participants tindran accés a serveis com fisioteràpia, dutxes, guarda-roba, esmorzar, regals i fotografies. Les curses començaran i acabaran al camp de futbol, amb la Trail donant el tret de sortida a les 10 del matí.