Economia

Ordeig anuncia ajudes extraordinàries als agricultors afectats per la sequera i els conflictes bèl·lics

Ordeig anuncia ajudes extraordinàries als agricultors afectats per la sequera i els conflictes bèl·lics

El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, ha anunciat un paquet de mesures per donar suport als agricultors afectats per la sequera i per les conseqüències econòmiques derivades dels conflictes bèl·lics internacionals.

Ordeig ha avançat a través de la xarxa social X que les mesures seran «extraordinàries i estructurals» i que es concretaran durant els pròxims dies. L’anunci arriba després de la reunió de la Taula Agrària i d’escoltar les demandes de les organitzacions del sector.

Entre les actuacions previstes hi haurà un suport extraordinari als sectors més afectats, amb ajuts específics destinats a donar resposta a les situacions més greus, així com mesures fiscals i financeres per alleugerir la situació dels productors.

El Govern també reclamarà a Brussel·les l’activació del fons de contingència i que es garanteixi l’aplicació de les clàusules mirall, amb l’objectiu que els productes importats compleixin unes condicions equivalents a les exigides als productors europeus.

Paral·lelament, la Generalitat demanarà al govern de l’Estat mesures fiscals, financeres i de suport específic als sectors més perjudicats per l’actual context.

El paquet anunciat també preveu accelerar les convocatòries d’ajuts que actualment es troben en tràmit per reforçar la competitivitat i la resiliència del sector agroalimentari català.

Els detalls concrets de les mesures, els sectors beneficiaris i la dotació econòmica prevista es donaran a conèixer els pròxims dies.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.