La plataforma Pagesos o conills ha alertat mitjançant la publicació d’un vídeo de l’increment de població de conills als camps en el darrer any amb més de 500 exemplars per quilòmetre quadrat. A la peça es pot observar un gran nombre de conills en finques agrícoles de les comarques de l’Urgell i el Pla d’Urgell.
Segons les declaracions plataforma a Catalunya Ràdio, els problemes que genera la presència de conills “estan lluny de solucionar-se”. En aquest sentit, aquest gener s’han reprèsa les batudes nocturnes que promou el Departament d’Agricultura. A Preixana s’han abatut més de 300 exemplars, tot i que Pagesos o conills ho considera insuficient.
El pròxim dilluns les diferents parts implicades en l’emergència cinegètica per la plaga de conills es reuniran a Tàrrega amb el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig. L’objectiu de la trobada és “avançar en la coordinació per frenar la sobrepoblació de fauna cinegètica a Catalunya”, tal com apunta el comunicat del Departament.