Cultura

Paradistes del Mercat de la Repesca volen tornar a Francesc Macià

Paradistes del Mercat de la Repesca volen tornar a Francesc Macià

Els paradistes que van participar en la cinquena edició del Mercat de la Repesca, que es va celebrar el 21 de juny per primera vegada al Mercat del Pla al Centre Històric, prefereixen la localització anterior a l’avinguda Francesc Macià, segons una enquesta en la qual van coincidir tots els participants.
El canvi d’ubicació va ser motivat perquè la Paeria va establir una taxa d’ocupació de la via pública de 9, 68 euros, cosa que suposava duplicar el preu d’inscripció original. Davant de la preocupació de l’organització que no s’hi apuntessin paradistes a causa de l’increment de preu, l’ajuntament va proposar el Mercat del Pla com a seu de la següent edició. El regidor del Centre Històric, Fèlix Larrosa, va explicar que ho van proposar com a iniciativa per fomentar el Barri Antic.
Malgrat que el Mercat del Pla ofereix bones instal·lacions i més comoditats per als venedors, aquests valoren negativament el fet que no hi càpiguen tantes parades, i sobretot es queixen que tenen menys visibilitat que al carrer.
Segons les organitzadores, el perfil de client que els va visitar al Centre Històric era molt més selecte que el de l’avinguda Francesc Macià, on rebien molts immigrants que estan més acostumats als mercats de segona mà. Inés Ortega, una de les organitzadores, va assegurar que «és un factor que no podíem controlar en absolut».
Van explicar que preveuen reunirse al més aviat possible amb els regidors del Centre Històric i de Joventut per exposar-los la situació i fer-ne una valoració conjunta, i asseguren que «hem de poder donar respostes als paradistes sobre què passarà en la pròxima edició».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.