Cultura

Passió per les botelles d’aigua

Passió per les botelles d’aigua

La col·lecció de botelles d’aigua del Museu de l’Aigua de Lleida s’ha incrementat notablement gràcies a la donació d’ahir de 233 nous recipients per part del barceloní Oleguer Bernardí. Els envasos són originaris de països de tot el món com el Japó, Finlàndia, Austràlia o Holanda i tots compleixen un mateix requisit: estan sense obrir. “Fa uns 25 anys que col·lecciono ampolles d’aigua. Tinc una botiga de mobles i m’encanta el disseny i considero que aquests envasos són un clar exemple de com d’important és. Moltes vegades té més valor la botella que l’aigua que contenen”, va explicar Bernardí, que assegura que n’ha reunit més de 500 de guardades a casa seua.

“Entre les que em portaven els amics i la família i les que jo comprava en vaig arribar a acumular moltíssimes. Tanmateix, amb la donació d’avui ja no me’n queden més, excepte una que m’agrada especialment que té vidres de Swarovski”, va afirmar.

En aquest sentit, el col·leccionista assegura que ja no tornarà a tenir tantes botelles però pot ser que “en continuï comprant algunes que m’agradin especialment” i a més afegeix que “estic molt tranquil” cedint part de la seua col·lecció a Lleida perquè sap “que la cuidaran molt bé”.

La col·lecció Aigües del món del Museu de l’Aigua va començar a gestar-se el 2004 i compta actualment amb un total de 2.934 ampolles procedents de 112 països i pot visitar-se gratuïtament totes les setmanes de dimarts a divendres de 10.00 hores a 14.00 i els dissabtes de 17.00 hores a 20.00.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.