Cultura

Pau Carbonell presentarà a Cervera la seva ‘crida’ al voltant de les obres de Francesc Comorera

Pau Carbonell presentarà a Cervera la seva 'crida' al voltant de les obres de Francesc Comorera

El proper diumenge dia 23 de març a les 19 hores l’Ària Brass Ensemble (format per Bernat Clota, Nicola Barreca i Miquel Camps, trompeta; David Arnau, trompa; Pau Carbonell, trombó; Òscar Barqué, tuba i Xesco Grau, bateria) obriran el XLVI Cicle de Concerts de Primavera organitzat per l’Associació d’Amics de la Música de Cervera que s’allargarà fins a finals del mes de juny amb set concerts. A partir de les 18:30, es podrà accedir a l’Auditori de Cervera, on el públic trobarà una mostra de les partitures originals recuperades, així com el el díptic del concert amb la lletra impresa del Cant de la Senyera de l’Orfeó Cerverí. L’entrada té un preu popular i contribuirà a cobrir les despeses de l’actuació.

Presentaran un programa format per bandes sonores a la primera part i obres d’autors com P. Mascagni, E. Morricone, A. Piazzola, mentre que a la segona part es podrà escoltar la recuperació del Cant de la Senyera que escriví Francesc Comorera i que ha recuperat Pau Carbonell en l’àlbum La Crida, a més d’altres obres del compositor cerverí.

Carbonell ha presentat un treball d’investigació musical que ha suposat una significativa recuperació del patrimoni cultural de Cervera. El resultat d’aquesta investigació ha estat la descoberta d’obres inèdites de Francesc Comorera, un antic rector de Cervera durant l’època de la Mancomunitat, fa més de 100 anys. Comorera va ser un prolífic compositor que va escriure per a l’Orfeó Cerverí, una entitat local que, malgrat la seva curta durada, va tenir una trajectòria molt intensa i va contribuir significativament a posar els fonaments de la tradició coral de la ciutat. Entre les obres recuperades, destaquen el Cant de la Senyera, dedicat a la Segarra i a la llengua catalana, El Plor de la Tòrtora, una intensa peça vocal, i una obra inèdita fins ara, un himne a la glòria de Cervera.

Segons Carbonell aquestes composicions reflecteixen l’esperit de l’època de la Mancomunitat, un moment d’auge de l’expressió catalanista i de la cultura i folklore catalans. Carbonell ha arranjat aquestes obres per a quartet i quintet de vent metall i les ha recopilat en un EP titulat La Crida. Per completar l’àlbum, ha inclòs dues composicions pròpies: El Campanar de Cervera, inspirada en les dissonàncies de les campanes de la ciutat i un homenatge a les restaurades campanes de Sant Magí, i Sota la Vostra Protecció, un cant a la Mare de Déu de Montserrat amb una harmonia completament nova.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.