Economia

Pimec atansa centres tecnològics i pimes a la recerca d’innovació a Lleida

Pimec atansa centres tecnològics i pimes a la recerca d’innovació a Lleida

La patronal Pimec va organitzar ahir una xarrada a Lleida per explicar el programa que impulsen al costat d’Eurocat, Centre Tecnològic de Catalunya, i la Generalitat, anomenat +PiME, amb l’objectiu d’atansar les petites i mitjanes empreses als centres tecnològics, i viceversa, per facilitar la innovació, fet que consideren el punt de partida per millorar la competitivitat.

Des que va començar el projecte el setembre del 2016, hi han participat quaranta empreses, cinc de les quals són lleidatanes. El perfil majoritari d’aquestes empreses és del sector industrial. A l’acte van acudir catorze empreses, de les quals “algunes han mostrat interès”, va assegurar Andreu Bru, director del departament de tecnologia i innovació de Pimec, que va ser un dels ponents al costat de Jaume Saltó, president de l’entitat a Lleida, i Xavier Domingo, d’Eurecat. Consideren que aquest programa és necessari, ja que les pimes són reticents a trucar a les portes d’un centre tecnològic, “perquè creuen que no les escoltaran”.

Després d’una fase de diagnosi en la qual s’estableix la viabilitat del projecte, es passa a elaborar el pla de ruta a seguir, i finalment es realitza una formació a les persones que gestionaran el projecte d’innovació dins de la pime.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.