Economia

Pla de suport a emprenedors que innovin en l’estalvi energètic

Pla de suport a emprenedors que innovin en l'estalvi energètic

El parc científic de Gardeny, GlobaLleida i la fundació Repsol van firmar ahir un conveni de col·laboració per promoure l’emprenedoria a Lleida. Les entitats es van comprometre a dur a terme accions conjuntes a través del Fons d’Emprenedors de Repsol, un programa de suport a les empreses amb una base tecnològica que aportin solucions en l’estalvi energètic. Els projectes seleccionats rebran un suport financer d’entre 6.000 i 12.000 euros al mes durant un període d’incubació màxim de 24 mesos. A més, els emprenedors comptaran amb un equip de tutors i rebran formació i assessorament. Segons el conveni, el parc científic i GlobaLleida seleccionaran projectes i els canalitzaran al Fons, amb la possibilitat d’allotjar a les seues instal·lacions alguns dels que finalment no siguin seleccionats.

Així mateix, el parc i GlobaLleida aportaran a la fundació experts en enginyeria forestal i agroalimentària per avaluar els projectes presentats al programa.

En les tres convocatòries celebrades fins ara, el Fons d’Emprenedors ha rebut unes 1.500 sol·licituds, 15 de les quals de Lleida, encara que cap va ser seleccionada. En la convocatòria d’aquest any encara no s’ha presentat cap projecte de la província, però el termini segueix obert fins al dia 15.

A l’acte van acudir el president del parc i alcalde, Àngel Ros, el vicepresident de la fundació Repsol, César Gallo, i el conseller delegat de GlobaLleida, Oriol Oró. En aquest sentit, Ros va destacar la voluntat del parc d’apostar per l’esperit emprenedor i Gallo va insistir en la importància d’invertir en noves empreses.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.