Política

Pols per les factures

Pols per les factures

L’equip de govern i els grups de l’oposició municipal mantindran fins a última hora un pols per a l’aprovació en el ple d’avui del reconeixement de crèdit pressupostari per pagar 1,6 milions d’euros en factures pendents de l’any passat.

La majoria del ple s’inclinava ahir per votar en contra de l’expedient com a mostra del rebuig de la gestió pressupostària del govern, encara que això suposi retardar pagaments compromesos amb les empreses proveïdores de la Paeria.

L’alcalde, Àngel Ros, es va limitar a assenyalar que buscaran un acord amb tots els grups fins a última hora, però ahir cap grup havia compromès el seu suport o l’abstenció.

El president del grup de CiU, Toni Postius, va assegurar que «mantenim el no perquè l’equip de govern no ha fet cap gest per buscar un acostament. Volem que es reconegui que s’han fet malament les coses, saber l’efecte que tindrà sobre el pressupost del 2016 i mecanismes per garantir que l’any que ve el reconeixement serà zero», va afirmar. A més, va insistir que, si no s’aprova avui, pot tornar a tramitar-se el mes que ve.

Ángeles Ribes (C’s) va declinar pronunciar-se fins al ple. Per part d’ERC, Carles Vega va indicar que estaven negociant, però que «haurien de canviar substancialment la coses perquè ens plantegéssim abstenir-nos o votar-hi a favor, la qual cosa és molt complicada».

També el PP té previst votar-hi en contra. «Ja ho vam fer l’any passat i tornarem a fer-ho. No ens agrada, i l’equip de govern tampoc ens ha ofert cap garantia de canvi per al futur», va afirmar el seu portaveu, Joan Vilella. Per la seua banda, la Crida i el Comú votaran igualment en contra.

El ple, que tornarà a ser maratonià, s’iniciarà a les 09.15 hores. També s’hi aprovarà una moció de reprovació a la gestió econòmica municipal i se’n votaran cinc més d’entitats i una desena dels grups, algunes pactades.

En principi, el més probable és que serà rebutjada pels vots del PSC, Ciutadans i el PP, que sumen 14 regidors. Tanmateix, aquesta iniciativa ha provocat malestar tant a l’equip de govern com en els promotors de les noves superfícies, ja que consideren que mantenir l’actual estancament durant uns quants mesos més comportaria amb tota probabilitat que inversions previstes a Lleida en aquest sector fossin cancel·lades a favor d’altres ciutats on hi ha menys dificultats per materialitzar-les.

El model comercial, de nou objecte de debat

Una altra de les qüestions que tornarà a generar debat en el ple municipal és el model comercial de la ciutat, després que CiU, ERC-Avancem, la Crida i el Comú hagin presentat una moció en la qual demanen afegir un altre estudi als ja contractats per la Paeria i que han d’estar enllestits aquest mes. En concret, aquests grups sol·liciten un estudi «de l’impacte social que significaria la implantació de les diverses àrees comercials anunciades a la ciutat». La moció indica que aquest estudi s’ha de presentar en un termini màxim de dos mesos, conjuntament amb els que ja estan en marxa.

Els tres grans projectes que estan en marxa actualment són els de les mitjanes superfícies de Torre Salses, el pla Carrefour al costat de la carretera Ll-11 i el centre comercial Vallrufea.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N
Eleccions

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Vanesa Ortega · 2 nov. 2026
Lleida aprova el projecte per reduir el risc d’inundació a Cappont i desbloquejar nous equipaments
Ajuntaments

El Ple de la Paeria aprova el projecte per reduir el risc d’inundació a Cappont i desbloquejar nous equipaments

Vanesa Ortega · 30 oct. 2026
La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.