El regidor de CiU i alcaldable a la Paeria de Lleida, Toni Postius, va fer públic ahir al seu bloc la seua declaració de renda del 2013 i va desafiar l’alcalde, Àngel Ros, i el seu equip de govern socialista a fer el mateix. Postius ja va penjar a internet la seua nòmina com a edil de dedicació parcial (850,83 /mes) i ara ha publicitat el seu sou com a gerent de CDC, de 1.217,82, cosa que suposa un total de 2.117,65 euros al mes nets, més pagues extra. A més, paga hipoteca des del 2008 per un habitatge que actualment té llogat. «Els ciutadans tenen dret a saber d’on reben els seus ingressos els càrrecs electes. Fer pública només una declaració de béns no és suficient perquè no conté ni les retribucions públiques ni les d’altres activitats ni les dietes que perceben els regidors», va argumentar.
Postius va criticar que Ros «no hagi donat explicacions sobre les dietes que va cobrar de La Caixa» i va afegir que «respondre només amb evasives indueix a pensar que alguna cosa no s’ha fet bé». Va subratllar que la informació sobre les possibles dietes que cobren els edils del govern «no és pública i no es pot trobar enlloc». Va remarcar que l’equip que l’acompanyi en la candidatura a les municipals també farà pública la seua declaració de renda i va considerar que si el govern no ho fa potser és perquè «a algun se li poden pujar els colors». Va recordar també que fa temps que reclamen al govern municipal que faci públiques totes les factures del consistori. «Els lleidatans han de saber on van els seus impostos», va assenyalar.
Per la seua banda, l’edil d’Economia, Montse Mínguez, va replicar que «els sous de tots els regidors són públics i es poden consultar al web i el cartipàs i s’aproven en el ple». Va afirmar que «cap edil del PSC no cobra cap sobresou del partit, fet que no passa a CiU», amb referència que cobra de la Paeria i com a gerent de CDC, i li va aconsellar «deixar-se d’insinuacions i acusacions i preocupar-se més dels assumptes de la ciutat i d’aportar idees per a la ciutat».
dietes
CiU creu que els ciutadans tenen dret a saber si els edils cobren dietes