Esports

Premi a la integració

Premi a la integració

El Club Esportiu Acudam, de Mollerussa, rebrà aquest dissabte un dels Premis Nacionals que entrega, per sisè any, Special Olympics Catalunya, juntament amb la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual (ACELL). És la primera vegada des de la creació d’aquests premis, el 2009, que és guardonada una associació lleidatana. El seu és el Premi al Valor Esportiu Col·lectiu, amb el qual Special Olympics reconeix els clubs «que fomenten la pràctica esportiva per a persones amb discapacitat intel·lectual i que a través dels seus entrenadors i dirigents, lluiten perquè el col·lectiu tingui una millor inclusió dins de la societat».
«Estem molt contents. Una cosa com aquesta anima a tirar endavant», deia ahir la presidenta d’Acudam, Angelina Roure, qui explicava orgullosa que «tenim autèntics esportistes d’elit» i reconeixia que, en aquests gairebé quaranta anys d’activitat, «s’han aconseguit èxits en reconeixement, dignitat i justícia social».
«És un premi per als esportistes, per la seua constància fent esport», afegia Àlvaro Terreros, tècnic en Activitat Física i Esport d’Acudam, qui destacava que «es tracta d’un premi a la trajectòria, a la continuïtat d’una feina que els esportistes del centre fan cada dia» i va recordar que «des de la primera edició dels Special Olympics, sempre hi ha hagut esportistes d’Acudam en totes les competicions, fins i tot en mundials o europeus».
L’organització ha premiat Acudam per ser «pionera a les comarques lleidatanes a l’hora de treballar per la integració de les persones amb discapacitat intel·lectual». L’associació va nàixer el 1975 quan un grup de pares va decidir ajuntar-se per trobar els recursos que necessitaven els seus fills i avui compta amb cinquanta esportistes i ofereix un programa amb vuit disciplines esportives.
En un altre dels premis, el de la Responsabilitat Social Empresarial, estava nominat un altre club lleidatà, el Força Lleida, per la seua implicació amb l’esport de persones amb discapacitat, ja que aquesta temporada ha creat un equip.
Els premis s’entregaran aquest dissabte al Palau Blaugrana, dins de la XVII Marxa Special Olympics, una activitat amb la qual es commemora el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat i que, sota el lema Tots junts som imparables, pretén reivindicar una millor integració en la societat de les persones amb discapacitat. La marxa sortirà a les 11.30 de la plaça Reina Maria Cristina i recorrerà els carrers de Barcelona fins al Palau Blaugrana, on s’entregaran els premis.
Acudam començarà a preparar els actes amb els quals, l’any 2015, celebrarà el seu quarantè aniversari. «Volem fer coses, encara no hem decidit què, però el que sí que tenim clar és que serà alguna cosa molt participativa», afegeix Angelina Roure.

palau sant jordi

Acudam rebrà el seu guardó dissabte, en el marc d’una jornada reivindicativa a Barcelona

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.