Societat

Presó per als pares d’un nadó per circumcidar-lo en una banyera

Presó per als pares d'un nadó per circumcidar-lo en una banyera

La titular del jutjat penal número 1 de Lleida ha condemnat a quatre mesos de presó els pares d’un nadó per haver-lo circumcidat a la banyera de casa i haver posat en perill la seua vida. La jutge els condemna com a autors d’un delicte de lesions per imprudència greu. La sentència destaca que els acusats, naturals de Nigèria i Gàmbia, van rebutjar practicar la circumcisió al seu fill, d’onze dies, en un centre privat després de sol·licitar un pressupost. Els acusats "van decidir que es dugués a terme la circumcisió del nen al seu domicili, per a la qual cosa van contactar amb una persona, que va practicar la circumcisió a la banyera, a qui van pagar cent euros". La mare del nen es va absentar del domicili en aquell moment amb ple coneixement de la intervenció a la qual seria sotmès el seu nadó i havent-ne consentit la pràctica.
El jutjat penal 1 de Lleida destaca que la imperícia de l’autor de la circumcisió a la banyera va provocar al nadó una hemorràgia que li va causar anèmia aguda. Llavors, els acusats van portar el seu fill a l’hospital Arnau de Vilanova i va ser posteriorment traslladat a l’hospital Vall d’Hebron de Barcelona, on es va haver de sotmetre el menor a tractament quirúrgic i a una transfusió urgent i desesperada per salvar-li la vida.
"Els acusats van actuar sense adoptar les mesures de precaució necessàries, permetent que una persona sense coneixements de medicina i sense els mitjans tècnics practiqués la intervenció al menor, la qual cosa va posar en greu perill la vida del nadó a causa d’una hemorràgia persistent que va arribar a un risc vital greu", assegura la sentència.
La jutge destaca que "els pares van sotmetre el nadó a una situació perillosa, encara que lògicament no perseguien lesionar-lo". Per aquest motiu, la sentència considera que els acusats van cometre un delicte de lesions per imprudència greu. La fiscalia demanava una pena de dos anys de presó per un delicte de lesions.

Imprudència

La jutge els condemna per un delicte de lesions per imprudència per "posar en risc el nadó"

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.