Economia

Preveuen iniciar a l’estiu les obres a la Pallaresa per fer-la navegable

Preveuen iniciar a l’estiu les obres a la Pallaresa per fer-la navegable

​El consell del Pallars Sobirà ja ha adjudicat les obres per a la connexió fluvial a la presa de l’Hostalet, a Sort, a l’empresa Construccions Pirineu, una actuació que suposarà una inversió d’uns 400.000 € si s’hi suma la millora als camins romànics històrics. Tant una intervenció com l’altra s’integren dins del projecte europeu per a la promoció turística entorn de la Noguera Pallaresa. D’aquesta manera es preveu fer navegable el riu des de Llavorsí fins al pantà de Sant Antoni, a Talarn, un trajecte d’uns 50 quilòmetres.

Segons el president del Sobirà, Carles Isús, el projecte preveu la construcció d’una rampa aigües avall de 12 metres de llarg que permetrà saltar aquesta presa sense que els aficionats al ràfting hagin de baixar de les barques per salvar aquest obstacle, com es fa fins ara. Al principi, estava previst que la construcció d’aquesta rampa estigués a punt de cara a la primavera i es pogués estrenar a la campanya de ràfting d’enguany. No obstant, la tramitació de tots els permisos tant de la Generalitat com de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) n’ha demorat l’inici, per la qual cosa, segons Isús, caldrà esperar al desglaç per poder abordar-la al juny o al juliol a causa del mal temps d’aquests dies i la gran quantitat de neu a les muntanyes. Va incidir que ja es tenen tots els permisos per reformar la presa de Sort, que també comportarà millores a la central municipal.

Pel que fa a la presa de Sossís, propietat de l’empresa Ibérica de Energías, el president del Jussà, Constante Aranda, va indicar que les negociacions es troben molt avançades per poder actuar en aquest punt l’any que ve, amb la qual cosa el riu Noguera Pallaresa podria ser navegable des d’Escaló fins a Sant Antoni d’aquí a dos anys.

Millora al camí de Sant Pere del Burgal de Santa Maria d’Àneu

Construccions Pirineus sí que ha començat la millora del sender històric de l’època romànica en els municipis de La Guingueta d’Àneu i Espot que uneixen els monestirs de Sant Pere de Burgal i Santa María d’Àneu. Tant la intervenció en el riu com als camins medievals formen parteix de la dinamització turística al voltant al Pallaresa dins del projecte “Green Pyrenees Slow Tourism-GPS Tourism” del programa Interreg V de la Unió Europea per a Espanya, França i Andorra (POCTEFA) que es finança amb fons Feder.

Tots els projectes que es financin a través de l’esmentat programa han d’estar llestos per a 2020. Pel que respecta als camins, a més del seu condicionament també se senyalitzaran.

TerritoriEspot · Pallars Sobirà
Més notícies de Espot →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Una quarantena de restaurants del Pallars Jussà difonen l’oferta comercial de la comarca a través de totalpallars.cat
Economia

Una quarantena de restaurants del Pallars Jussà difonen l’oferta comercial de la comarca a través de totalpallars.cat

Paula Martínez · 29 jul. 2026
Estany Gento i la Ruta del Carrilet: natura, història i aventura al cor de la Vall Fosca
Reportatge

Estany Gento i la Ruta del Carrilet: natura, història i aventura al cor de la Vall Fosca

Redacció i Lourdes Farré · 10 des. 2024
⏯️ El Govern compra 59 habitatges de la Sareb a la Pobla de Segur destinats a lloguer social
Economia

⏯️ El Govern compra 59 habitatges de la Sareb a la Pobla de Segur destinats a lloguer social

Redacció | ACN · 16 febr. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.