L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha inaugurat aquest divendres la primera acadèmia d’escas a la ciutat i el Club ADEJO Lleida. L’escola, que porta el nom del fundador, Josep Oms, vol ser una empemta i un pas endavant d’aquest esport a la ciutat. Per la seva banda, Ros també ha mostrat la voluntat d’acollir alguna competició de primer nivell a Lleida.
Josep Oms, de 40 anys, és l’únic Gran Mestre Internacional que han sortit de les terres de Lleida i és tot un referent d’aquest esport. A més de la seva vessant competitiva, Oms també es dedica a l’ensenyament de joves promeses dels escacs. Al centre, que es troba al carrer Anselm Clavé, hi haurà un grup de professors i col·laboradors que garantiran una ensenyança de qualitat i permetrà als alumnes millorar la tècnica gràcies a un modern sistema informàtic.
També es preveuen altres activitats, com les partides simultànies, partides a la cega, xerrades, conferències i tornejos d’exhibició.