Societat

Projecte contra malalties de retina a Agramunt

Projecte contra malalties de retina a Agramunt

Una pediatra del CAP d’Agramunt, Margaret Creus, ha impulsat el projecte PedRetina amb l’objectiu d’oferir un suport integral als pacients amb malalties degeneratives de la retina, de caràcter hereditari, que debuten en la infància. Per fer-ho, s’han dut a terme diverses accions entre les quals destaca la presentació d’una proposició resolutiva al Parlament, aprovada per tots els grups el passat dia 27 d’octubre, en la qual s’insta el departament de Salut a treballar per a aquestes patologies i totes aquelles que comportin baixa visió i ceguesa. Altres de les accions emmarcades en el projecte ha estat la sol·licitud a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona per a la creació d’un grup pediàtric de distròfies de retina, integrat a la plataforma 2.0 Rare Commons.

Finalment, es va crear un repte de caràcter solidari, anomenat #StargardtGo!, amb els objectius de buscar finançament per al grup pediàtric de distròfies de retina, difondre la idea de la capacitat d’apoderament dels pacients en la gestió de la malaltia i sensibilitzar la població sobre el món de la baixa visió, la ceguesa i les malalties minoritàries.

El repte impulsat per la pediatra del CAP d’Agramunt, que vincula esport, salut i solidaritat, va ser premiat per la Fundació Catalana de l’Esport el passat 30 de novembre per fomentar valors esportius en la societat.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.