Economia

Prop de dos mil lleidatans deixen la província en un any per treballar

Prop de dos mil lleidatans deixen la província en un any per treballar

Un total de 1.979 lleidatans es van veure obligats a traslladar la seua residència l’any passat fora de la província a la recerca d’una ocupació, segons les últimes dades publicades per l’Agència Tributària sobre mobilitat laboral. D’aquests, 1.103 persones (el 58,7 per cent) van abandonar la província de Lleida per treballar en altres províncies catalanes, mentre que la resta, 776 treballadors, que suposa el 41,2 per cent del total, van haver d’abandonar territori català per anar a altres zones de l’Estat.

Paral·lelament, 1.978 treballadors van venir a Lleida per iniciar una nova vida laboral a la província. D’aquests, 1.032 eren persones de fora de Catalunya, cosa que implica el 52,1 per cent del total, mentre que la resta, el 47,8 per cent restant, procedia de les províncies de Tarragona, Barcelona o Girona (946 treballadors). Segons l’informe de l’Agència Tributària, l’any passat es van comptabilitzar un total de 173.325 assalariats, amb 17.292 altes, fet que suposa un 1,7 per cent més que el nombre d’assalariats registrats per l’AEAT el 2013.

D’altra banda, el nombre de treballadors que va fer les maletes per canviar de comunitat autònoma per motius laborals en el conjunt de l’Estat va augmentar l’any passat gairebé un 5,3 per cent, el primer increment des que va esclatar la crisi, segons les dades divulgades ahir per l’Agència Tributària. El 2014, uns 95.436 empleats van traslladar la seua residència a una altra comunitat autònoma a la recerca d’una ocupació.

Tot i així, encara són menys de la meitat dels que es van mudar a l’inici de la crisi econòmica, el 2008, quan 228.428 assalariats es van desplaçar per motius laborals. Dels 95.436 treballadors que van canviar de residència, 28.056 la van fixar a la Comunitat de Madrid, més del doble que a Catalunya, amb 12.621 contribuents. La segueix Andalusia, que el 2014 va rebre 9.239 nous veïns. Des de fa set anys no es produïa un augment de la mobilitat laboral, segons la sèrie històrica de l’Agència Tributària.

L’Agència Tributària ja va anticipar la recuperació d’aquest fenomen l’any passat. La crisi financera que va fer eclosió la tardor del 2008 i els seus devastadors efectes sobre el mercat de treball –augment descontrolat de l’atur– van reduir dràsticament el nombre dels assalariats que canviaven de domicili per motius de treball. La mobilitat es va desplomar un 60 per cent fins a l’any 2013. Però l’any passat, amb la reactivació econòmica i l’aparició de noves ofertes de llocs de treball, encara que amb pitjors condicions, aquest fenomen ha tornat a créixer.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.