Societat

Publiquen una novel·la sobre una dona que es va convertir en papa al segle X

Publiquen una novel·la sobre una dona que es va convertir en papa al segle X

Ni Alain Boureau, ni Donna W. Cross, ens havien ofert una mirada al mite i llegenda de la Papisa Juana, des d’una òptica tan crua a l’hora de néixer dona en l’edat mitjana i dedicar la vida a l’església.

«Ni era de bona família ni l’església li va obrir les portes de bat a bat», explica en la seva novel·la, Rafa Limones, (Lleida, 1972). Molt al contrari del que hem llegit fins avui sobre la que és mite i llegenda per a molts, Juana, (Johanna per a l’autor), no gaudeix de comoditats ni és rebuda a Roma ––arribant des de Grècia–– ben recomanada.

En aquesta història publicada en dos volums per Editorial Autografia, Johanna és abandonada en néixer pel seu pare, ja que la seva mare mor durant el part. La seva vida discorre en un llogaret sense comoditats ni luxes, encara que amb una biblioteca privilegiada pel pas de Carlemany on el pare Theodor, el seu mentor, la versarà en l’estudi i la lectura.

Serà per aquests coneixements pels quals el seu mentor l’enviarà a un convent del qual Johanna escaparà, iniciant-se així el seu camí a Roma, un trajecte gens propici i ple de perills on la jove coneixerà a qui serà el seu company de viatge, el noble Michel de Hoffenlars.

Embolicada en una aparença masculina sofrirà els perills de cavallers, monjos, i la Cúria, fins que a la fi encaixa a Roma, no sense dificultats.

Sobre l’autor

Amb aquesta novel·la, a la venda en dos volums en la seva versió en paper i completa en la versió E-book, Llimones fa la seva tercera incursió en la novel·la històrica després de la sensacional, «L’opció Wesser», edicions Labnar (2017), i «La sang de les roques», publicada de manera independent, tancant amb això un cicle que va des de la Segona Guerra Mundial, passant pel «franquisme», i tancant amb «La Papisa», en l’Edat mitjana.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.