Societat

Quan he de prendre un “protector gàstric”?

Quan he de prendre un “protector gàstric”?

L’omeprazole és un dels medicaments més utilitzats per la població. Tot i que és un medicament efectiu i segur, possiblement gran part de les persones que el fan servir com a protector gàstric realment no ho necessiten.

Els medicaments com l’omeprazole, el pantoprazole, lansoprazole, esomeprazole i rabeprazole, que són de la mateixa família, actuen disminuint la quantitat d’àcid que produeix l’estómac. Es fan servir en diferents malalties com el reflux gastroesofàgic, les úlceres gastroduodenals o l’hèrnia hiatal. També és freqüent el seu ús en pacients sense malaltia intestinal per prevenir les hemorràgies provocades pel consum de medicaments antiinflamatoris, com ara l’aspirina o l’ibuprofèn i per aquest motiu són popularment coneguts com a “protectors gàstrics”. 

Els protectors gàstrics es consideren medicaments raonablement segurs. Tot i això, és important remarcar que no totes les persones que es tracten amb antiinflamatoris necessiten prendre protectors gàstrics del tipus omeprazole, sinó només les persones que presenten factors de risc associats (com que hagin tingut una hemorràgia digestiva prèvia, que tinguin una edat superior a 65 anys o que estiguin en tractament amb altres medicaments irritants de la mucosa de l’estómac). Prendre molts medicaments o anticoagulants com el Sintrom no implica necessàriament que s’hagi de prendre un “protector gàstric” com l’omeprazole. Per aquest motiu, el metge ha de calcular el vostre risc d’hemorràgia digestiva tenint en compte l’edat, malalties i medicaments que preneu. 

Departament de Salut de la Generalitat

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.