Esports

Ramona Gabriel, campiona de Catalunya a la vall de Boí

Ramona Gabriel, campiona de Catalunya a la vall de Boí

El Mountain Festival s’ha celebrat durant tres dies a l’Alta Ribagorça i ha englobat una àmplia diversitat d’activitats i proves esportives en plena natura i per a totes les edats. En categoria femenina, Ramona Gabriel, que no tenia previst participar-hi i que es va decidir a competir-hi un dia abans, va dominar la carrera en tot moment, mostrant una clara superioritat respecte a les seues perseguidores. La pontsicana, guanyadora de la Titan Desert 2016 i segona classificada aquest any, va guanyar amb un temps de 3 hores, 33 minuts i 3 segons, seguida de Raquel Lisbona, del Corriols Bici, que va invertir cinc minuts més, mentre que Sandra Jordà, de l’Orbea Sport Club i actual campiona d’Europa d’Ultramarathon, va completar el podi a l’entrar 20 segons després.

En nois, Ever Alejandro Gómez va ser, des de l’inici, la referència. El corredor del Tomàs Bellès-Cannondale va completar els primers 21 quilòmetres de la prova en primera posició, traient un important avantatge que li va permetre rendibilitzar-lo fins al final, deixant Ramon Sagues (Primaflor Mondraker) i Adrià Noguera (BUFF MTB SCOTT Team) lluitar pel segon i tercer llocs. Ever va parar el crono en 2 h 42:44, i van completar el podi Sagues, segon, amb 2 h 48:32, i Noguera, tercer, amb 2 h 49:47.

La mitja marató, amb sortida i arribada a Barruera, va tancar ahir la quarta entrega de la BUFF

EPIC TRAIL Aigüestortes Sant Maurici 2017. Prop de 400 corredors van prendre la sortida a les set del matí per enfrontar-se a un circuit de 21 quilòmetres per rocosos senders i zones d’alta muntanya fins a arribar als 2.600 metres de cota màxima, amb 1.879 metres de desnivell positiu. Una de les triomfadores va ser la veterana Núria Picas, que va guanyar la categoria femenina. Després de la seua retirada del Makalu per culpa d’una pneumònia, de la qual encara s’està recuperant, la integrant del BUFF

Pro Team va anar de menys a més. Superat el quilòmetre 15 de la prova, va atrapar Clementine Geoffray, que fins a aquell moment havia liderat la competició, però, després de l’avançament de Picas, es va haver de conformar amb la segona posició, amb un registre de 3 h i 10 segons, quatre minuts més que la campiona. El podi el va completar Imma Boada, que va invertir un temps de 3 h, 13 minuts i 19 segons.

Molt més competida va ser la categoria masculina, el guanyador de la qual no es va definir fins a pràcticament els últims metres de la cursa. La persistència i força d’Ismail Razga, que després d’abandonar la marató de 42 quilòmetres el dia anterior i haver patit una caiguda en el transcurs de la mitja marató, que li va fer perdre el liderat durant alguns quilòmetres, va aconseguir refer-se i escalar posicions en els últims metres, fins a penjar-se la medalla d’or amb un temps de 2 h, 18 minuts i 53 segons. Amb tan sols 13 segons de retard va creuar la línia de meta Jo Forseth (2 h 19:06), que va encapçalar la prova fins que es va veure sorprès a l’últim moment per Ismail Razga. El podi el va completar Juan Javier Jiménez, que va acabar la mitja marató amb un registre de 2 h 19:29.

TerritoriPonts · Noguera
Més notícies de Ponts →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El repte solidari al Tourmalet es completa amb èxit i ja supera els 800 euros recaptats
Esports

El repte solidari al Tourmalet es completa amb èxit i ja supera els 800 euros recaptats

Laura Quintana · 27 ag. 2026
370 quilòmetres contra el càncer: un repte solidari des d’Ivars de Noguera fins al Tourmalet
Esports

370 quilòmetres contra el càncer: un repte solidari des d’Ivars de Noguera fins al Tourmalet

Laura Quintana · 19 ag. 2026
El Critèrium Ivan Graït tornarà a omplir de ciclisme els carrers d'Ivars de Noguera
Esports

El Critèrium Ivan Graït tornarà a omplir de ciclisme els carrers d’Ivars de Noguera

Redacció · 22 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.