Societat

«Recicla vidre per elles» la campanya en favor a la prevenció i la investigació del càncer de mama

"Recicla vidre per elles" la campanya en favor a la prevenció i la investigació del càncer de mama

Aquesta setmana, amb motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama, 19 d’octubre, ha començat a la Noguera la campanya “Recicla vidre per elles”, en favor de la prevenció i la investigació del càncer de mama.

Promoguda per Ecovidrio i amb la col·laboració de Consell Comarcal de la Noguera,  s’instal·laran en tres municipis contenidors de color rosa de recollida d’envasos de vidre, i per cada quilo de vidre que s’hi reculli Ecovidrio donarà 1 euro a la Fundació Sandra Ibarra, que els destinarà a projectes d’investigació i prevenció sobre el càncer de mama.

Els municipis on a partir d’aquest dilluns s’han instal·lat els contenidors roses són:

  • Balaguer del 18 al 26 d’octubre,
  • Artesa de Segre del 27 d’octubre al 3 de novembre,
  • Ponts del 4 al 12 de novembre.

En la presentació de la campanya han participat el gerent d’Ecovidrio, Víctor Luna; el president del Consell Comarcal de la Noguera, Miquel Plensa; el paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal; l’alcalde d’Artesa de Segre, Mingo Sabanés; l’alcaldessa de Ponts, Solés Carabasa; la consellera comarcal de Medi Ambient, Lídia Ber, i la vicepresidenta i consellera comarcal d’Afers Socials i Joventut, Anna Maria Calvís.

Aquesta iniciativa té com a objectiu mobilitzar la ciutadania a reciclar envasos de vidre per tenir cura del medi ambient i contribuir alhora amb una causa solidària: la prevenció del càncer de mama.

Ecovidrio, l’entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d’envasos de vidre a l’Espanya, posa en marxa, per sisè any consecutiu, la campanya “Recicla vidre per elles”.

Enguany, la campanya s’ha estès per més de 170 ciutats de tot el territori espanyol com Madrid, Sevilla, Valladolid, Múrcia, Màlaga o Logronyo. D’aquesta manera, Ecovidrio ha instal·lat 500 contenidors roses per tot el país.

Com a símbol de la conscienciació i solidaritat amb el càncer de mama, Agatha Ruiz de la Prada ha dissenyat un miniglú especial per a l’ocasió, en el qual es destaca el lema de la Fundació Sandra Ibarra: “Llenos de vida”. El miniglú es podrà adquirir a través de la web Miniglú.es, i els beneficis es destinaran a la Fundació Sandra Ibarra.

TerritoriArtesa de Segre · Noguera
Més notícies de Artesa de Segre →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.