Economia

Reclamen 810.000 euros als bancs a Lleida

Reclamen 810.000 euros als bancs a Lleida

Uns setanta lleidatans agrupats a l’Associació de Perjudicats d’Entitats Financeres (APDEF) han presentat demandes per productes financers tòxics a la província de Lleida. El valor de les demandes tramitades assoleix els 810.000 euros. Entre els demandants es troben 60 lleidatans que van comprar accions de Bankia després de la sortida a borsa de l’entitat i mesos després van veure com les accions no valien res. L’advocat d’APDEF, Antoni Cudós, va alertar que «els afectats per les accions de Bankia han de reclamar ara perquè el termini de prescripció de les accions acaba el juliol del 2015». El valor de les inversions de Bankia reclamades arriba als 600.000 euros.

Uns altres tres lleidatans atrapats en les quotes participatives que va emetre l’antiga Caixa d’Estalvis de la Mediterrània (CAM) (ara absorbida per Banc de Sabadell) han acudit a la justícia per recuperar els diners ja que les esmentades quotes no valen res després de la desaparició de l’entitat i l’amortització dels títols. Les quotes participatives de la CAM van ser un sistema per ampliar capital que l’entitat va utilitzar a l’inici de la crisi. Els afectats lleidatans per aquest producte tòxic reclamen uns 30.000 euros.

Al seu torn, uns altres tres lleidatans han reclamat al Banc Santander per un altre producte tòxic, els denominats Valors Santander, i sol·liciten que els tornin uns 180.000 euros. Antoni Cudós va destacar que «cada vegada són més els afectats que perden la por de denunciar i que per tant recuperen els diners». En el cas de les clàusules terra, als jutjats de Lleida s’han presentat un total de 200 demandes a través de l’entitat, de les quals 92 han estat resoltes (de manera total o parcialment), s’espera resposta en unes altres 18 demandes i només 3 han estat desestimades. El perfil dels afectats és el de persones estalviadores amb escassa especulació.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.