Política

Reorganització del cartipàs municipal a Balaguer després de la sortida de Treballem

Reorganització del cartipàs municipal a Balaguer després de la sortida de Treballem

La Paeria de Balaguer reorganitza el cartipàs municipal després que el grup Treballem per Balaguer deixi de formar part de l’equip de govern. La modificació afecta la distribució de diverses regidories i redefineix les responsabilitats dins l’executiu local.

En un comunicat, Treballem per Balaguer atribueix la decisió a l’incompliment de compromisos considerats prioritaris dins el pacte de coalició amb el PSC i a discrepàncies en la manera de governar, que, segons el grup, s’hauria allunyat del projecte defensat a l’inici de legislatura.

La formació gestionava fins ara les àrees d’Urbanisme, Comerç i Empresa, Entorn Natural, Cultura, Turisme, Esports i Afers Socials. Amb la nova configuració, Sandra Madueño assumeix Cultura i Turisme; Borja Vega es fa càrrec d’Esports; i Jesús Cienfuegos incorpora Afers Socials, Entorn Natural i Urbanisme. La regidoria d’Empresa i Comerç queda sota la responsabilitat de la paera en cap, Lorena González.

Entre els motius exposats per justificar la sortida, Treballem per Balaguer assenyala incompliments en àmbits que considera prioritaris. En matèria d’enllumenat públic, apunta a deficiències en zones com l’Eixample, la zona Seca i diversos eixos comercials, i a la manca d’un pla integral amb calendari i inversió definida. Pel que fa a la neteja viària, denuncia la manca de maquinària i de recursos per modernitzar el servei. En l’àmbit de la seguretat, indica retards en la convocatòria i cobertura de noves places de la Guàrdia Urbana i en la instal·lació de càmeres de videovigilància a la via pública.

El grup municipal afirma que durant la seva etapa al govern ha impulsat actuacions com projectes d’asfaltatge, millores en subvencions a entitats, renovació de carrers i parcs infantils, equipaments esportius i la nova pista d’atletisme. Destaca també el concurs del projecte del nou pavelló i piscina coberta, el Pla d’Almatà, actuacions vinculades al col·legi Mont-roig, l’impuls de l’alberg municipal i l’ampliació de punts de càrrega per a vehicles elèctrics. També assenyala que deixa preparats projectes com actuacions al Barri Nou, la posada en marxa de la nova Oficina d’Atenció a la Ciutadania, la nova caserna de la Guàrdia Urbana i una partida pressupostària per a la instal·lació de càmeres de seguretat.

Treballem per Balaguer formava part de l’executiu municipal durant l’actual mandat i passarà a l’oposició constructiva. Amb aquesta decisió, el govern local queda configurat únicament amb els representants del PSC, que assumeixen la totalitat de les àrees de gestió municipal.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Junts homenatja l’exalcalde de Tiurana, Àngel Villarte, en un acte de comiat
Política

Junts homenatja l’exalcalde de Tiurana, Àngel Villarte, en un acte de comiat

Redacció · 20 gen. 2026
Paera en cap i regidors de Balaguer mantenen una trobada amb el Bisbe de la Seu d’Urgell
Política

Paera en cap i regidors de Balaguer mantenen una trobada amb el Bisbe de la Seu d’Urgell

Redacció · 11 des. 2025
Paera en cap i regidors de Balaguer mantenen una trobada amb el Bisbe de la Seu d’Urgell
Política

Paera en cap i regidors de Balaguer mantenen una trobada amb el Bisbe de la Seu d’Urgell

Redacció · 11 des. 2025

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.