Retiren del mercat aquests tests Covid defectuosos
L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha informat la retirada del mercat d'alguns lots de test d'antígens per defectes de fabricació.
Des del consistori afirmen que han rebut nombroses comunicacions d'usuaris que han detectat el problema, el qual radica en l'evaporació parcial o total del líquid reactiu, el denominat "buffer". El que fa que no es pugui fer la prova o que els resultats trets no siguin fiables.
Arran de la situació, l'AEMPS ha començat una investigació i ha pogut identificar un problema a la tanca dels 'buffers'. Seguidament ha adoptat mesures per solucionar l'inconvenient.
El producte defectuós es tracta del test Ràpid SARS-CoV-2 Antigen Test Card, fabricat per Xiamen Boson Biotech Co, Ltd, Xina, amb referència 1N40C5-2. Els lots afectats, segons informen des de l'OCU són aquells que tenen un número de lot inferior a 22122707A.
Les recomanacions a seguir en cas de tenir el producte
L'AEMPS ha sol·licitat al fabricant, distribuïdores, oficines i farmàcies que retirin immediatament de la venda aquest producte, malgrat la ràpida actuació, molts d'aquests productes ja han arribat als consumidors arran de l'alta incidència de casos positius de Covid-19 durant aquests dies. Per aquesta raó, des de l'agència sanitària recomanen comprovar el lot al qual pertany el test que es comprin, en cas de dubte, preguntar directament a la farmàcia o punt de venda. Així i tot, des de l'OCU afirmen que a diferència de les incidències per virus i bacteris presentats en alguns productes, el problema que presenten els tests no comporten cap risc més enllà que l'impossibilitat de fer el test o obtenir-ne un resultat equivocat.