Cultura

Ruth Jiménez presentarà el Concurs de Vestits de Paper i Manu Guix hi actuarà

El Museu de Vestits de Paper ensenyarà a fer-ne

La periodista i presentadora, Ruth Jiménez, serà l’encarregada de conduir el pròxim 17 de desembre la 58a. edició del Concurs de Vestits de Paper, la qual tindrà lloc a les deu de la nit al Teatre L’Amistat. La periodista havia de presentar l’edició de l’any passat però una indisposició d’última hora va motivar que finalment fos l’actriu i model Mireia Canalda qui conduís la gala.   L’edició d’enguany inclourà també l’actuació del músic i pianista Manu Guix, qui recentment ha tret nou disc sota el títol de Moments, i qui, a banda de la seva participació en programes televisius d’èxit com Operación Triunfo, és conegut com a compositor de diferents musicals, entre ells, El petit príncep o Cantando bajo la lluvia.

Quant a la presentadora, Ruth Jiménez, llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Ramon Llull, té més de 20 anys d’experiència a la televisió, on ha presentat programes d’actualitat com Las Mañanas de Cuatro o La Otra Red (Cuatro) o Tarda Oberta (TV3), també programes musicals com No disparen al pianista (TVE) i programes culturals com Tips (TVE) i Ticket (La Sexta).  Així mateix, és coautora, juntament amb el també periodista Santiago Tejedor, del llibre Volver a empezar.

Les entrades per assistir a la gala es poden adquirir a les taquilles del teatre de dimecres a divendres de 6 a 8 de la tarda i també per internet al web www.teatrelamistat.com

SABIES QUE…

Un jurat amb representants del món de la moda i el disseny d’arreu

Pel que fa al jurat del Concurs Nacional de Vestits de Paper, un any més està format per professionals del món de la moda i el disseny. La presidenta serà Kima Guitart, pionera a l’Estat Espanyol en la tècnica de pintura en seda, utilitzant la tècnica xinesa i japonesa d’estampació amb un toc personal mediterrani i reconeguda per la Generalitat amb la Medalla Mestre Artesà l’any 2010. La dissenyadora és també qui ha cedit enguany un disseny d’un abric pintat a mà perquè sigui reproduït en paper i desfili fora de concurs. També formaran part del jurat:

  • Javier Martín Galán (Madrid), dissenyador Superior de Moda, ha creat la seva pròpia marca Nihil Obstrat i compagina la seva activitat com a dissenyador amb col·laboracions amb altres creadors com Carmen March, Jesús del Pozo o Joaquín Trias així com també a la docència en institucions com el Istituto Europeo di Design de Madrid.
  • Josep Maria Folch (Montbrió del Camp), gerent de Metalúrgica Folch, l’única fàbrica d’agulles de l’Estat.
  • Sílvia Corral (Montbrió del Camp), gerent de l’empresa Silonpins de disseny amb imperdibles
  • Francisco Pavón (Madrid), advocat, editor i director de la revista de moda “Pasarela de Asfalto”, distribuïda a Espanya i Bèlgica. Patrocinador d’un dels premis del concurs.
  • Felipe Moreno i Luis Fernando Jiménez (Saragossa), Encarregats de la part artística i cultural de l’escola-museu EMOZ, vinculada al món del paper en la tècnica de l’origami. Són analistes del desenvolupament artístic del paper i  formen en diferents tècniques del paper.
  • Teresa Cardona, tècnica del paper i membre del comitè organitzador.
  • Josep Miquel Varea, secretari del jurat
TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Empresa

Autotardor obre portes a Mollerussa amb prop de 400 vehicles i 22 expositors

Vanesa Ortega · 23 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.