Cultura

Sant Josep tanca amb 175.000 visitants i dos de cada tres expositors, satisfets

Sant Josep tanca amb 175.000 visitants i dos de cada tres expositors, satisfets

La 147a Fira de Sant Josep de Mollerussa va tancar ahir les portes després de rebre la visita d’unes 175.000 persones durant 4 dies, uns 5.000 més que l’any passat. L’alcalde i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona, va fer un balanç positiu d’aquesta edició, va assegurar que el 81% dels 294 expositors han assegurat que tornaran l’any vinent i que el 66% han complert o superat les expectatives. Aquest últim tant per cent creix respecte a l’edició passada, que va ser del 58%. Aquestes dades són fruit de les enquestes que du a terme Fira de Mollerussa i que aquest any han respost el 75% de les empreses participants, la qual cosa, segons l’alcalde, n’avala la fiabilitat.

El primer edil també va voler destacar que més del 50% dels expositors assisteixen a aquest certamen des de fa més de 15 anys, la qual cosa demostra l’alt grau de fidelització. Així mateix, un 15% ha vingut fins a la capital del Pla d’Urgell per primera vegada. La dada més rellevant que va donar ahir Marc Solsona és la de valoració global de l’organització, a càrrec de Fira de Mollerussa: un 88% satisfets, un fet que “ens obliga a ser el màxim d’exigents”.

Respecte a les Jornades Tècniques que es duen a terme en el marc d’aquest certamen agrícola, inclosa la Borsa Interpirenaica del Cereal o l’Aplec de Joves del Camp, van rebre uns 1.400 assistents.

L’encarregada de clausurar aquesta edició va ser la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, que va destacar que aquestes xifres demostren la bona salut de la Fira de Sant Josep i alhora són un indicador que “hi ha present i futur al sector agrari”. En concret, va remarcar que del 2019 al 2021 “hem de consolidar el sector agroalimentari. Aquest possiblement no pot créixer gaire més però hem d’aconseguir que continuï vivint dignament d’allò que fa i vol”. Segons la consellera, “passejant per fires com la de Sant Josep de Mollerussa t’adones que hi ha present i futur i que, si treballem bé i les polítiques són encertades, hi haurà relleu generacional”. Teresa Jordà va felicitar l’organització d’un certamen firal en què “any rere any es compleixen amb èxit les expectatives” i va destacar que després de gairebé un segle i mig, “Mollerussa continua reinventant-se”. La consellera d’Agricultura va assegurar que l’èxit del certamen també es deu al fet que es du a terme en un recinte exterior, la qual cosa permet que la ciutat “visqui la fira. No s’explica de cap altra manera que aquesta faci tants anys que batega si la ciutat no se la fa seua”.

Tot i així, Jordà va reconèixer que “hi ha moltes coses per fer perquè tenim la vocació de continuar produint aliments segurs i de qualitat i també de cohesionar el territori”. En aquest sentit, va apostar per enfortir la col·laboració entre sector i administració, perquè “si som capaços de fer-la de manera conjunta de segur que l’èxit està assegurat”. Jordà va visitar el certamen acompanyada de l’alcalde, regidors del consistori i alcaldes del Pla.

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Empresa

Autotardor obre portes a Mollerussa amb prop de 400 vehicles i 22 expositors

Vanesa Ortega · 23 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.