Joan Simó deixarà el pròxim dia 22 la presidència de la Confederació d’Organitzacions Empresarials de Lleida (Coell) després de 21 anys al capdavant de la principal patronal lleidatana i de 32 a l’executiva. El mateix Simó va confirmar ahir a aquest diari la seua decisió. «Vaig entrar en l’executiva el 1982 com a president de la federació de la construcció, que era el gremi més important, i en sóc president des del 1993. Considero que als 72 anys d’edat i després de ser-hi 32 és el moment adequat per deixar-ho», va manifestar. Simó sí que continuarà com a president de la Cambra de Comerç.
Precisament, va afegir que el fet que hagi estat elegit vocal de la tot just creada Cambra de Comerç d’Espanya i que sigui membre de la junta de les cambres iberoamericanes dificultaven continuar compaginant els dos càrrecs. Sobre el seu successor al capdavant de la Coell, va indicar que encara no hi ha cap candidat, però es va mostrar convençut que finalment hi haurà una candidatura consensuada en les eleccions que se celebraran el dia 22.
La Coell compta actualment amb uns 720 associats, després que el seu nombre hagi descendit en els últims anys a causa de la crisi econòmica. Està integrada per la Federació de Gremis de la Construcció, Associació d’Instal·ladors de Serveis per a la Construcció, l’Associació Empresarial de la Fusta i la Federació d’Empreses de Serveis, així com per empreses que no formen part de cap associació sectorial. La crisi ha motivat un descens d’associats i en els últims mesos l’entitat ha prescindit del gerent i de mitja dotzena d’empleats (ara en té nou). Simó va considerar que deixa una herència normalitzada, ja que l’entitat funciona bé, i va considerar que malgrat els reajustaments i l’actual crisi hi ha una bona base per «vendre» la Coell amb l’objectiu d’augmentar el nombre d’associats.
capdavant de la Cambra
Simó continuarà al capdavant de l’entitat i també és vocal de la nova Cambra d’Espanya