Societat

S’intensifiquen les mesures de protecció als centres de dia

S'intensifiquen les mesures de protecció als centres de dia

Davant l’actual context d’incidència de la Covid-19, els departaments de Drets Socials i Salut han decidit intensificar les mesures de protecció dels serveis d’atenció diürna per a gent gran i persones amb discapacitat, especialment, aquelles instal·lacions que comparteixen edifici amb centres residencials. El nou protocol d’actuació per a centres i serveis d’atenció diürna tracta de prevenir i minimitzar al màxim l’entrada del coronavirus a aquestes instal·lacions per garantir la protecció tant dels usuaris com dels professionals d’aquests serveis.

Els centres de dia integrats en residències es mantindran oberts, sempre que puguin garantir bombolles de convivència i espais separats per a cadascuna d’aquestes instal·lacions. En cas de brot, continuaran oberts si poden sectoritzar correctament. Si la residència a la qual estan integrats és vermella, hauran de tancar temporalment.

Pel que fa als professionals que treballen en serveis integrats, s’augmenten els cribratges periòdics seguint la mateixa pauta que a les residències. Es preveuen altres mesures de protecció per a tots els centres d’atenció diürna, tant pel que fa a la detecció de brots, com als aïllaments i a la vacunació dels treballadors nous. També es faran cribratges a les persones usuàries de centres de dia integrats i s’intensificarà el control a tots els serveis per detectar persones amb simptomatologia compatible amb Covid-19.

Es vol reforçar sobretot la prevenció. S’aposta per reforçar les unitats de convivència, la formació del personal i la supervisió perquè les mesures de seguretat, higiene i ventilació es respectin en totes les instal·lacions del centre.

Sortides de tres dies als centres residencials

D’altra banda, els departaments de Drets Socials i Salut han decidit autoritzar només les sortides de tres dies o més de les persones que viuen en residències de gent gran i de persones amb discapacitat. Es tracta d’una mesura temporal, amb la intenció de garantir al màxim la protecció dels residents i dels professionals.

Els residents que surtin del centre hauran de mantenir el contacte amb una sola bombolla de convivència. La persona que els vagi a recollir haurà de fer-se un test d’antígens, que proporcionarà el mateix centre, en el moment previ a la recollida. Els residents no caldrà que es facin cap prova prèvia, però sí que se’n faran a la tornada.               

Aquestes mesures tenen una vigència prevista de catorze dies. A partir d’aquesta data, es revisaran, d’acord amb la situació epidemiològica.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19
Societat

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19

Redacció i Lourdes Farré · 15 març 2024
L'OMS adverteix d'una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió
Societat

L’OMS adverteix d’una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió

Redacció | ACN · 21 des. 2023
Els diagnòstics de covid es mantenen estables per sobre dels 5.000 contagis però pugen els ingressats fins a 496
Societat

Els diagnòstics de covid es mantenen estables per sobre dels 5.000 contagis però pugen els ingressats fins a 496

REDACCIÓ - ACN · 12 set. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.