No hi ha estiu sense Transsegre i més si se celebra el 30 aniversari d’aquesta emblemàtica festa estiuenca de la Noguera. Els intrèpids navegants no van faltar ahir a la primera part de la cita i fins a 298 embarcacions van prendre la sortida en aquesta edició. Ho van fer, aquest any com a novetat, des del pont Trencat de Camarasa, uns metres més avall de l’habitual per poder guanyar en seguretat.
Des de l’organització es van mostrar molt satisfets amb aquesta decisió, ja que, encara que l’inici es va fer una mica més lent, va permetre sortir a les embarcacions d’una en una evitant aglomeracions i fer-ho després d’una zona de remolins que impedia que moltes arribessin a bon port. De fet, l’objectiu és mantenir aquesta decisió per als pròxims anys. Però, a banda de més segura, aquesta nova edició de la Transsegre també va camí de ser una de les més independentistes. I és que una altra de les notes predominants en aquesta primera jornada de la festa estiuenca, la meta de la qual va ser la Platgeta de Sant Llorenç de Montgai, va ser el procés sobiranista, ja que moltes de les embarcacions van mostrar missatges o pancartes al·lusius a la consulta prevista per al 9 de novembre, així com també van exhibir banderes estelades i samarretes independentistes o de l’ANC. No obstant, sembla que són tres embarcacions les que ja van començar a destacar com a possibles guanyadores del concurs per la seua elaboració. Una plena de pirates, una altra de batejada com LaMarinera i una tercera amb uns romans molt ben uniformats.
La festa continuarà avui amb la segona part del descens, des de la zona del Partidor de Gerb fins a Balaguer, on ja al parc de la Transsegre tindrà lloc l’entrega de premis. Allà també s’organitzaran nombroses activitats infantils i ja a la tarda serà el torn de les havaneres i del ball.
seguretat
Els participants van sortir en aquesta ocasió d’un en un i salvant uns remolins del riu