Política

Sota el lema, ‘ho tornarem a fer’ miles de lleidatans reivindiquen l’1-O

Sota el lema, 'ho tornarem a fer' miles de lleidatans reivindiquen l'1-O

Unes 5.000 persones segons la Guàrdia Urbana i 10.000 segons els organitzadors es van manifestar ahir al vespre a Lleida ciutat per reivindicar el referèndum de l’1-O als dos anys de la seua celebració i proclamar que “ho tornarem a fer”. Els manifestants que van sortir de la plaça Ricard Vinyes, corejant consignes en les que demanaven l’alliberament dels polítics independentites presos i instantàven a institucions i partits a ‘no fer ni un pas enrere’. 

Els manifestants van recórrer després el pont de la Universitat i l’avinguda València fins a arribar al carrer Riu Ebre amb estelades, cartells improvisats i fins i tot una urna del dia del referèndum. Ja davant del CAP de Cappont, es va procedir a la lectura del manifest, que va proclamar que “no acceptarem cap altra cosa que no sigui la independència”, va reivindicar el pacifisme de l’independentisme i va criticar la “deriva repressiva” de l’Estat.

La marxa va acabar vora el CAP de Cappont, a l’espai que es preveu que sigui batejat com a plaça 1 d’Octubre, d’acord amb el que ha aprovat la Paeria. Segons la Guàrdia Urbana, unes 5.000 persones van participar a la marxa, mentre que els organitzadors van assegurar que van ser més de 10.000.

Uns 300 estudiants es manifesten a Lleida en l’aniversari de l’1-O

D’altra banda, uns 300 estudiants, segons els Mossos d’Esquadra, van participar ahir al matí en la mobilització convocada per sindicats i col·lectius d’alumnes per rememorar el segon aniversari de l’1-O. La protesta va començar a la plaça Víctor Siurana, davant del Rectorat, i va continuar per la Rambla d’Aragó, l’avinguda Catalunya i l’avinguda Blondel per finalitzar davant la subdelegació del Govern espanyol a Lleida, on els estudiants s’hi van concentrar.

 

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.