Esports

⏯️ Stop JJOO valora molt negativament la data de la consulta i que no es pugui votar telemàticament

⏯️ Stop JJOO valora molt negativament la data de la consulta i que no es pugui votar telemàticament

La plataforma Stop JJOO ha valorat molt negativament que el 24 juliol sigui el dia escollit pel Govern per fer la consulta sobre la candidatura pels Jocs Olímpics d’Hivern al 2030. El portaveu de la plataforma, Bernat Lavaquiol, ha lamentat que es vulgui fer la consulta «al mig de les vacances, quan el Pirineu estarà buit dels seus habitants que són els quins hem de decidir sobre el projecte». Així mateix, també ha criticat que no es voti amb igualtat de condicions al conjunt de les comarques implicades pel projecte, ja que el Berguedà, el Ripollès i el Solsonès, se sotmetran a una altra pregunta. La plataforma també critica el fet que es convoqui la consulta sense haver presentat el projecte i que no es pugui votar de forma telemàtica.

Lavaquiol ha valorat positivament la feina feta per la plataforma per «aconseguir» que la pregunta de la consulta a les comarques de l’Alt Pirineu i Aran fos «clara i concisa», ja que ha dit que el Govern no ho volia. A la Val d’Aran, l’Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l’Alt Urgell i la Cerdanya es preguntarà si el Govern ha de presentar candidatura per als Jocs Olímpics d’hivern 2030 amb una opció de respostes binària (sí o no). Això no obstant, la plataforma ha criticat que la pregunta que es plantejarà als veïns del Berguedà, el Solsonès, i el Ripollès, sigui la de si es volen involucrar o no al projecte olímpic.

Lavaquiol ha estat especialment crític amb la data de la consulta, el 24 de juliol, ja que considera que es un dia enmig de les vacances d’estiu i hi haurà molta gent del Pirineu fora, amb l’agreujant que la votació no es pot fer de forma telemàtica. Així mateix, també ha insistit que no es pot convocar la consulta sense haver presentat abans el projecte olímpic. 

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El Cadí La Seu es fa fort al Palau i supera el Movistar Estudiantes (64-53)
Esports

El Cadí La Seu es fa fort al Palau i supera el Movistar Estudiantes (64-53)

Vanesa Ortega · 18 oct. 2026
La 15a Copa Internacional Pirineus arriba a la Seu d’Urgell
Esports

La 15a Copa Internacional Pirineus arriba a la Seu d’Urgell

Redacció i Elena Montañés · 13 març 2025
Més de 200 palistes participaran a la Copa del Món d'Eslàlom i Caiac Cross de la Seu d'Urgell
Esports

Més de 200 palistes participaran a la Copa del Món d’Eslàlom i Caiac Cross de la Seu d’Urgell

Redacció · 29 ag. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.