Societat

Tàrrega amplia la dotació d’aparcabicis

Tàrrega amplia la dotació d’aparcabicis

L’Ajuntament de Tàrrega ha ampliat la dotació d’aparca-bicicletes a les avingudes de Catalunya i Raval del Carme, dues de les principals artèries viàries del centre de la ciutat. Gràcies a aquesta acció, la Regidoria de Serveis Municipals, Mobilitat i Medi Ambient vol continuar fomentant els desplaçaments en bici pel nucli urbà en favor de la sostenibilitat i el respecte vers l’entorn. En aquest sentit, el consistori targarí també ha habilitat aparcabicis als centres educatius de la localitat (només resta de posar-ne a l’Escola Oficial d’Idiomes i al Centre de Formació de Persones Adultes, treballs que es faran molt aviat).

En concret, al llarg de les avingudes de Catalunya i Raval del Carme, s’han instal·lat aquesta setmana 8 nous aparcabicis. Amb els ja existents anteriorment, ambdós vials en disposen ara d’un total de 26 (també se n’han reposat dos que es trobaven malmesos). Val a recordar que les avingudes de Catalunya i Raval del Carme són ‘zona 30’ amb prioritat de pas per a vianants i bicicletes. D’altra banda, l’any passat també ja s’instal·laren tres nous aparcabicis a la plaça Major.

La regidora de Serveis Municipals, Mobilitat i Medi Ambient, Teresa Sala, afirma que “volem promoure entre la ciutadania l’ús de mitjans de transport més sostenibles enfront del vehicle privat”. A més, “la inversió realitzada és mínima ja que és la mateixa Brigada Municipal qui s’encarrega dels treballs d’instal·lació”, diu l’edil tot afegint que “properament adquirirem més aparcabicis per estendre aquesta mesura en altres punts de la ciutat”. L’acció posa també de relleu el suport del consistori a la Setmana Europea de la Mobilitat, que se celebrarà del 16 al 22 de setembre. En aquest marc, la capital de l’Urgell prepara altres propostes de conscienciació mediambiental que s’anunciaran els propers dies.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.