Cultura

Tàrrega busca captar turistes amb les sales nobles de Cal Perelló

Tàrrega busca captar turistes amb les sales nobles de Cal Perelló

L’ajuntament de Tàrrega va presentar al públic dissabte passat la nova catalogació del patrimoni històric que es custodia a les sales nobles de l’edifici de Cal Perelló, al nucli històric de la ciutat, actualment seu del museu comarcal de l’Urgell.

El mig centenar d’assistents va poder descobrir les quatre estances originals de la mansió que conserven encara mobiliari i ornamentació característics dels segles XVIII i XIX.

El públic, guiat per l’equip directiu del museu, va poder recórrer la planta noble de Cal Perelló, formada pel rebedor, la sala gran, on se celebraven les festes, l’estrada, on les dones feien vida social, i el dormitori principal, que llueix un excepcional escut familiar.

Destaquen les pintures de la part baixa de les parets i peces del mobiliari, com el cadiratge, taules, canteranos, calaixeres, canapès o un piano del 1824.

Les sales nobles exhibeixen també part del mobiliari cedit per la família de l’escriptor Manuel de Pedrolo, procedent del castell de l’Aranyó.

Tot es va restaurar en els últims anys, alguns amb la col·laboració del centre de formació La Solana.

L’objectiu del museu de Tàrrega amb l’organització d’aquestes visites és potenciar la difusió d’aquest patrimoni com a atractiu cultural i turístic de la ciutat.

Per fer-ho possible, la nova interpretació museísica s’ha plasmat en l’edició d’una guia gràfica amb textos de l’historiador Josep Maria Planes Closa i de la presidenta de l’Associació per a l’Estudi del Moble, Mònica Piera. A més, i a part dels caps de setmana, les estances es podran visitar de dilluns a divendres, de 12.00 a 14.00 hores del migdia.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.