Societat

Tàrrega impulsa un nou camp de treball en què els joves ajuden a millorar espais públics

Tàrrega impulsa un nou camp de treball en què els joves ajuden a millorar espais públics

La Cooperativa Lleure Quàlia del Grup Alba i l’Ajuntament de Tàrrega impulsen una nova edició del programa Estiu Jove, un conjunt d’activitats i projectes comunitaris que es desenvoluparan del 27 de juny al 29 de juliol. L’oferta s’adreça a joves d’entre 12 i 16 anys d’edat amb la finalitat de proporcionar alternatives delleure i formació durant les vacances d’estiu. L’eix de l’Estiu Jove serà per tercer any consecutiu un campde treball per a millorar zones d’ús comunitari arreu de la ciutat. Es tracta d’una experiència devoluntariat que contribueix a la millora d’espais públics en benefici de tota la ciutadania com és el cas de la restauració de mobiliari urbà o l’embelliment d’indrets i equipaments en coordinació amb la Regidoria de Serveis Municipals.

Enguany, a més, també s’establirà una col·laboració amb el Museu Tàrrega Urgell per tal de dur a terme un projecte de recerca, descoberta i documentació d’antics comerços targarins. El regidor deCiutadania, Educació i Treball, Xavier Rossell-Aparicio, ha destacat la voluntat de “conscienciar els joves sobre la importància de respectar els espais públics implicant-los alhora en les tasques de manteniment i conservació”. D’altra banda, el nou projecte sobre recuperació de la memòria del comerç local “contribuirà que els joves descobreixin aspectes sobre el passat de la nostra ciutat”, ha apuntat el regidor.

El programa s’impartirà de dilluns a divendres, de 10 del matí a 1 del migdia, centralitzat des de l’Oficina Jove del’Urgell. L’Estiu Jove completarà el seu ventall de propostes amb excursions i rutes en bicicleta. A més, els joves inscrits en dues o més setmanes del camp de treball rebran “gratificacions” amb sortides esportives i la pràctica d’hípica. La inscripció de l’Estiu Jove 2022 ja és oberta i s’ha de formalitzar a través de la pàgina web www.lleurequalia.cat.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.