L’Ajuntament de Tàrrega iniciarà una nova fase de millora de l’accessibilitat en una quinzena de passos de vianants del nucli urbà abans de finals d’any, amb un pressupost total de 64.404 euros (IVA inclòs). La iniciativa, impulsada per la Regidoria d’Urbanisme, parteix d’una diagnosi tècnica dels serveis municipals i atén també peticions de la Federació d’Associacions de Veïns de Tàrrega (FAVT).
Els treballs inclouen la demolició de les voreres afectades i la col·locació de noves vorades i rampes amb panots de botons, un paviment amb relleu que permet detectar els passos a persones amb mobilitat reduïda o amb discapacitat visual. Posteriorment, es repintaran els passos de vianants.
Els passos afectats es troben als carrers del Monestir, Palafanga, Indústria, Sant Eloi, Verge de l’Alba, Segle XX, Orient, 1 d’Octubre, Jaume Balmes, Pau Claris, Maria Mercè Marçal i les Piques. El regidor d’Urbanisme, Gabriel Lacambra, ha indicat que “l’Ajuntament de Tàrrega continua treballant per fer una ciutat més accessible i confortable en la mobilitat dels vianants i en especial per a les persones amb discapacitat”.
El consistori ja havia realitzat actuacions similars en 19 punts de la ciutat entre finals de 2025 i principis de 2026, a partir de la proposta guanyadora dels Pressupostos Participatius, i ara amplia aquest projecte a nous espais.