Cultura

Tàrrega reviurà la tradició centenària dels Tres Tombs

Tàrrega reviurà la tradició centenària dels Tres Tombs

Tàrrega celebrarà el proper diumenge 29 de gener una nova edició dels Tres Tombs, festa centenària que a la capital de l’Urgell data del segle XIV. La Societat de Sant Antoni Abat, amb suport de la Regidoria de Cultura, manté viva aquesta tradició participativa com a exponent de cultura popular i homenatge a la pagesia. A l’igual que l’any passat, els emblemàtics Tres Tombs a la plaça del Carme s’avançaran a les 11 del matí i tornaran a comptar amb bestiari convidat de fora vila, en aquest cas l’Ovella de Castellví i Lo Marrà de Tremp. El seguici tindrà enguany com a pendonista Josep Castelló, pagès del poble d’Altet. També desfilaran cavalleries, carros, tractors i carrosses junt amb lo Tossino, la Verreta, els Cavallets de Guixanet, la Fal·lera Gegantera i l’agrupació musical La Follia Brass Band.

DESTAQUEM

Mercat artesà a la plaça de les Nacions sense Estat

D’altra banda, el programa també porta activitats a la plaça de les Nacions sense Estat. Així, de 9 del matí a 2 de la tarda, s’hi celebrarà el mercat tradicional de productes alimentaris artesanals i de proximitat que impulsa la Regidoria de Promoció Econòmica. A més, el públic hi podrà gaudir de jocs infantils, passejades amb ‘ruquets’ i l’esmorzar popular de pagès a 2/4 de 10 del matí. No faltarà tampoc la benedicció de cavalleries, carros, tractors i animals de companyia a 3/4 d’11 del matí, a l’Espai Fassina. Com a novetat, es proposa a 2/4 d’1 del migdia un vermut amenitzat per la rumba catalana en viu del músic targarí Carlitos Miñarro. A la festa dels Tres Tombs, a banda dels col·lectius esmentats, també hi col·laboraran Foment Tàrrega, La Soll, centres educatius i la Generalitat de Catalunya.

Activitats prèvies el dissabte 28 de gener

Prèviament, la festa arrencarà ja a la vigília, el dissabte 28 de gener, amb un col·loqui sobre la ramaderia i la nova llei de benestar animal (12 migdia, Local Ateneu). Hi intervindran Raquel Serrats, ramadera; Enric Altisent, cap de l’oficina comarcal DACC de l’Urgell; i Antoni Tàcies, ramader. El periodista Jaume Ramon moderarà l’acte. A la tarda, lo Tossino, la Verreta i els Grallers de la Barra pronunciaran pels carrers del centre el pregó anunciant la celebració. Amb motiu de la festivitat de Sant Antoni Abat, patró dels animals i protector de l’agricultura, la capital de l’Urgell reivindicarà un any més la pagesia com a signe d’identitat del territori.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Cultura

SPASA forma una vintena d’artistes de carrer a Moçambic

Laura Quintana · 30 oct. 2026
El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.