Cultura

Teatre de carrer, poesia i art en espais únics de Cervera

Teatre de carrer, poesia i art en espais únics de Cervera

L’espectacle itinerant del Centre de Titelles de Lleida Hathi, amb un elefant de protagonista recorrent els carrers del centre històric de Cervera, va captivar ahir petits i adults en l’inici de la tercera jornada del cicle Moments Màgics, Espais Únics (MMEU), que fins avui diumenge se celebra a la capital de la Segarra, en el marc dels actes de Cervera Capital de la Cultura Catalana 2019. Divendres a la nit va ser el pop malenconiós del cantautor Ferran Palau el que va captivar el públic en les dos sessions que va oferir a la terrassa de la Casa Solsona, convertida en un dels escenaris únics del MMEU. També el grup vocal Mezzos va protagonitzar per segon dia consecutiu un concert en un altre espai singular, el Celler dels Encants, mentre que la terrassa de la Casa Museu Duran i Sanpere va acollir una nova sessió de cine, amb la projecció d’una selecció de documentals del festival Lo Cercacurts.

L’àmplia programació d’activitats va seguir ahir al migdia i a la tarda amb dos concerts de tocs de campanes a Santa Maria, a la plaça Major. Ahir a la nit estava prevista una acció del controvertit poeta Josep Pedrals a la plaça del Fossar, que repetirà avui diumenge a les 13.15 hores. Pedrals protagonitza un singular recital poètic, recitant amb to irònic poemes en els quals juga amb el llenguatge i es riu de la sensibilitat amb afecte.

També estava prevista ahir a la nit una altra de les accions culminants del MMEU, la inauguració del mural de gran format que ha estat pintant des de dilluns l’artista argentí Nicolás Romero a l’avinguda Duran i Sanpere. El mural és fruit d’una dinàmica participativa de Cervera amb l’artista, elegit per Bostik Murals, un centre de creació, reflexió i difusió de l’art urbà de Barcelona guanyador del premi Carulla 2018 de la Fundació Carulla, que col·labora en el projecte. Romero va oferir una xarrada divendres en la qual va explicar al públic les seues fonts d’inspiració per pintar aquest mural.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.