Societat

Térmens incrementa la taxa de la brossa

Térmens incrementa la taxa de la brossa

El baix nivell de reciclatge al municipi de Térmens ha provocat que el consistori incrementi per al 2019 la taxa del servei de recollida de residus urbans en un 5,18% a totes les tarifes. A falta d’un mes perquè s’acabi l’any el consistori ja ha superat en 116 tones de residus els previstos per a aquest any 2018. L’alcaldessa, Concepció Cañadell, va explicar que es tracta d’un excés de volum d’escombraries que entren a l’abocador i “això té la seua respectiva penalització”, va dir.

Val a recordar que l’any passat el consistori ja va incrementar la taxa en un 16,12% motivat pel nou concurs per a la gestió de les escombraries de la Noguera. No obstant, aquest exercici, el consell no ha modificat la taxa del servei i a Térmens s’ha incrementat passant dels 34,28 euros al mes per habitatge als 36,05 per a l’any 2019. Cañadell va apuntar que en les últimes setmanes s’ha millorat el reciclatge però no prou. “La ciutadania ha de prendre consciència que com més tones entren a l’abocador, més car és el servei. Cal comprendre que reciclar només aporta beneficis”, va dir.

D’altra banda, el consistori ha reduït el tipus impositiu del gravamen que aplica en l’impost de béns immobles urbans i rústics (IBI), al passar del 0,70% del 2018 al 0,69% per al 2019 en el cas de la urbana. En la rústica es redueix del 0,72% al 0,70. S’ha de recordar que en la rústica manté una bonificació del 25% per a tots aquells que puguin acreditar que el 70% de la seua activitat és agrícola o ramadera.

D’altra banda, també ha reduït el tipus impositiu de l’impost sobre construccions i estableix una bonificació del 50% a les llicències d’obres de reforma que tinguin com a objectiu suprimir les barreres arquitectòniques.

TerritoriTérmens · Noguera
Més notícies de Térmens →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.