Política

‘Tombat’ el reglament de participació ciutadana

'Tombat' el reglament de participació ciutadana

El reglament de participació ciutadana, que la Paeria fa tres anys que elabora, va ser tombat ahir a la comissió de Participació ja que Ciutadans, PDeCAT, ERC, el Comú i la Crida van votar-hi en contra, el PP es va abstenir i només van votar-hi a favor el PSC i la regidora no adscrita Rosa Maria Salmeron.

L’edil de la Crida Francesc Gabarrell va denunciar que el document final “no havia inclòs les nostres propostes i havia rebutjat les d’altres partits, per això la majoria ens hem oposat a la seua aprovació. Inclòs el seu soci de govern”.

Aquest document recull les formes, els mitjans i els procediments d’informació i participació dels ciutadans i ciutadanes. L’objectiu, tal com ja estipula l’actual reglament de l’any 2006, és facilitar la participació de la ciutadania de Lleida amb una estructura que faci possible l’anàlisi, la proposta i el debat amb els representants electes sobre els temes de ciutat.

Per la seua part, el tinent d’alcalde Joan Gómez va apuntar “que si no s’han afegit les propostes de la Crida és perquè les van presentar fora del termini establert, un mes més tard”. Tanmateix, Francesc Gabarrell va assegurar “que en aquests casos no hi ha cap termini màxim per presentar les propostes”.

Gómez també va explicar que si s’han rebutjat moltes de les propostes dels grups municipals “és perquè és molt difícil que totes tinguin una coherència i els tècnics han hagut de fer una consideració perquè hi hagi certa cohesió entre totes”. Gómez va explicar que ara es tornaran a reunir amb els grups “per tal d’aconseguir un document consensuat, encara que és molt difícil”.

El reglament ha estat redactat després de tres anys de reunions amb 175 entitats i col·lectius veïnals i 220 persones de tota la ciutat. Entre les mesures més destacades que planteja figuraran d’una banda millorar els òrgans de participació, que van des d’actualitzar la normativa del consell social de la ciutat, i de l’altra poder assistir a títol personal als consells territorials.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.