Societat

Tornen a convocar talls a la C-53 per exigir-hi més rotondes i seguretat

Tornen a convocar talls a la C-53 per exigir-hi més rotondes i seguretat

La plataforma Som Rotondes C-53 convoca una nova manifestació al «Rellevo» el proper diumenge, 16 d’abril, de 18:00 a 19:00h. El passat mes de març, l’entitat ja va tallar la C-53 a Castellserà per exigir la construcció de tres rotondes i millores en la senyalització a la via. I és que, un mes després del tràgic accident on van perdre la vida tres joves, des de la plataforma lamenten que «la controvertida cruïlla coneguda com “El Rellevo” continua exactament igual». El mateix passa als altres punts crítics de la carretera C-53, els encreuaments de Penelles i Linyola, i el de Bellmunt. 

L’entitat anuncia una nova mobilització tot apuntant que «som conscients que la construcció de les rotondes no es pot projectar i executar de la nit al dia». Tot i així, lamenten que no s’hagin aplicat «ni tan sols mesures provisionals (bandes rugoses, semàfors, límits de velocitat, senyalització visible i apropiada, etc.) per tal de minimitzar el risc mentre no arribi la solució definitiva».

NOTÍCIA RELACIONADA

Segona manifestació de SOM ROTONDES C-53

«Davant la passivitat de les autoritats competents», SOM ROTONDES C-53 convoca una segona manifestació al Rellevo (carretera C-53, entre Castellserà i Ivars d’Urgell) el proper dia 16 d’abril de 18:00h a 19:00h. L’acció consistirà en modificar el traçat habitual de la C-53 amb l’ajut de diverses “bales” de palla, obligant els cotxes a circular al voltant d’una rotonda fictícia. A diferència de la primera convocatòria, en aquest cas el trànsit només es tallarà en tres ocasions: per col·locar les bales de palla (18:00h), per retirar-les (19:00h) i per llegir el manifest al centre de la cruïlla (18;30h). La resta del temps la circulació fluirà amb relativa normalitat.

Sinistralitat a la C-53

Recentment, el Gabinet de Premsa i Comunicació del Servei Català de Trànsit ha compartit amb SOM ROTONDES C-53 les xifres de sinistralitat a la C-53. Concretament entre els punts quilomètrics 129-134 i en el període que comprèn els anys 2000-2023:

  • Accidents amb víctimes: 84
  • Ferits lleus: 119
  • Ferits greus: 17
  • Morts: 8

Tenint en compte que la Intensitat Mitjana Diària (IMD mesurada en vehicles/dia) de la C-53 entre Tornabous i La Fuliola era de 8.626 vehicles al dia l’any 2021 (uns 957 dels quals vehicles pesants), des de SOM ROTONDES C-53 consideren que “les xifres de sinistralitat són intolerables”.

Davant aquesta situació, la plataforma exigeix que “la construcció de la rotonda del Rellevo i la millora de la resta de trams crítics de la C-53 s’acabin formalitzant al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i passin a ser un compromís ferm per part de l’Administració”. Mentrestant, des de SOM ROTONDES C-53 sol·liciten “l’aplicació de mesures temporals de caràcter urgent per tal de minimitzar el risc en aquests tres punts negres”.

Primera manifestació

La primera manifestació de SOM ROTONDES C-53 es va dur a terme el passat diumenge dia 19 de març. L’acció va reunir al Rellevo (encreuament entre Castellserà i Ivars d’Urgell) més de 300 manifestants amb l’objectiu de reclamar la construcció de rotondes i la seva adequada senyalització per tal de minimitzar el risc a tres punts crítics de la carretera C-53 (els encreuaments entre els municipis de Castellserà i Ivars d’Urgell -el Rellevo-, entre Penelles i Linyola, i el de Bellmunt).

Durant la concentració, unes «bales» de palla van obstaculitzar el traçat principal de la carretera C-53, obligant els cotxes a fer la maniobra com si d’una rotonda real es tractés. A més, es va tallar el trànsit en intervals de 15 minuts durant dues hores i es va llegir un manifest per recordar els tres joves que van perdre la vida el dia 10 de març en aquell mateix punt.

TerritoriBellmunt d'Urgell · Noguera
Més notícies de Bellmunt d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.