Uns 35.000 espectadors van tornar a omplir el cap de setmana la Fira de Titelles de Lleida, que va tancar ahir una nova edició multitudinària. Segons els organitzadors, es van vendre més del 90% de les entrades de les funcions de pagament i moltes actuacions van esgotar les localitats dies abans de començar la fira. Els impulsors van insistir que prefereixen créixer en qualitat que en quantitat però no van descartar afegir noves ubicacions l’any vinent a les 28 d’aquesta edició. A més, també volen reforçar les activitats per a professionals, especialment les sessions formatives incloses en les Jornades Tècniques.
La d’aquest any ha sigut la 27 edició d’una cita amb el teatre de titelles que es consolida com un dels esdeveniments culturals més atractius de la capital del Segrià. El públic respon massivament any rere any i els espectadors arriben de tot Catalunya i també de França. La fira també ha comptat amb uns 300 professionals acreditats, tant catalans com de la resta de l’Estat, i de diferents països europeus, dels Estats Units o del Brasil. El director de la Fira, Oriol Ferre, va destacar ahir les bones sensacions entre companyies i programadors. “Ens diuen que han vist espectacles que els han agradat molt, tant innovadors com tradicionals, i les companyies també estan satisfetes del feedback que han obtingut dels programadors”, va explicar.
En tres dies s’han programat un total de 74 espectacles. Aquest any hi havia dos ubicacions noves, el Centre d’Arts La Panera i l’església de Sant Martí. Ferre va admetre que ja estan pensant en nous espais per a l’any que ve.
D’altra banda, el director de la Fira de Titelles va afirmar que no renuncien a l’objectiu d’aconseguir que la Generalitat la reconegui com a fira estratègica, com ja ho és la Fira de Teatre de Tàrrega. Seria la manera, assegura, de poder fer un salt endavant.
El cap de setmana va acabar amb l’entrega de premis Drac d’Or en un acte presentat per Ferran Aixalà. Avui es representarà l’última actuació a la planta de pediatria de l’hospital Arnau de Vilanova.
La Feria de Abril omple de colors i sevillanes els carrers de Lleida
Si la Fira de Titelles va treure els lleidatans al carrer, també ho va fer la Feria de Abril, que va lluir amb tota la seua esplendor amb la tradicional desfilada. Va sortir de la seu de la Casa d’Andalusia i va discórrer pel pont Vell, la rambla Ferran i el pont de Príncep de Viana. En acabat, la missa rociera va omplir el pavelló 3 de la fira. Després d’un dinar de germanor, es van lliurar els premis del concurs de sevillanes per posar el punt final a la festa.