El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible iniciarà aquest dilluns 31 d’agost les obres de rehabilitació del ferm de l’A-2 entre Cervera i el límit amb la comarca de l’Anoia, en un tram d’uns 8,5 quilòmetres. L’actuació, compresa entre els punts quilomètrics 522+270 i 530+722, compta amb una inversió de 12,3 milions d’euros.
Els treballs preveuen una rehabilitació superficial del paviment i, de manera puntual, també una intervenció estructural. Durant les primeres setmanes, les obres se centraran en la calçada en sentit Lleida i, en una primera fase, afectaran el tram situat entre els punts quilomètrics 530+722 i 527+000, amb una durada estimada de quatre setmanes.
La intervenció arriba després que el passat hivern les condicions meteorològiques adverses provoquessin un deteriorament extraordinari del ferm en diversos trams de la xarxa de carreteres de l’Estat a Lleida. Aquesta situació va obligar el Ministeri de Transports a executar el març passat una actuació d’emergència valorada en més de 3 milions d’euros.
El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, va anunciar l’inici dels treballs durant una visita al Consell Comarcal de la Segarra. Crespín va assenyalar que, un cop executada l’actuació d’emergència, ara es reprèn el projecte de rehabilitació que ja estava planificat per millorar aquest tram de l’A-2.