Societat

Treballar la segona oportunitat

Treballar la segona oportunitat

Ajudar a trobar feina als que a priori ho tenen més difícil. Aquest és l’objectiu del programa d’integració laboral de l’Obra Social La Caixa, Incorpora, que ha atès a Lleida 8.807 persones des dels seus inicis el 2006 i ha aconseguit 2.412 insercions. Incorpora Lleida col·labora amb nou entitats socials que atenen persones en risc d’exclusió i que realitzen una recerca activa de feina.

De les persones que han trobat feina durant aquesta dècada, 824 tenen algun tipus de discapacitat i 1.588 estaven en situació de risc d’exclusió social (immigrants, joves, persones majors de 45 anys, aturats de llarga durada, víctimes de violència de gènere, etc). En aquest període els tècnics del programa han visitat en tota la província un total de 2.406 empreses i 697 s’han vinculat al programa.

S’ha de destacar que en el conjunt d’Espanya, aquest programa de La Caixa ha facilitat 23.626 llocs de feina a persones vulnerables al llarg del 2015, davant els 18.405 del 2014. Aquests resultats han estat possibles gràcies a la implicació de 8.723 empreses i 370 entitats socials encarregades de desenvolupar el programa a cada província.Incorpora ofereix a les empreses un servei gratuït d’assessorament en accions de responsabilitat social corporativa, centrat en la integració de persones vulnerables.

L’objectiu principal és construir ponts entre les empreses i les entitats socials per crear un clima d’enteniment que es tradueixi en oportunitats per als més desfavorits com a mecanisme per combatre l’exclusió social. Una altra de les línies d’actuació és facilitar l’accés a microcrèdits socials.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Vista aèria amb el traçat del nou vial de Víctor Torres i les dues rotondes dibuixats sobre el terreny
Urbanisme i habitatge

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Laura Quintana · 30 oct. 2026
La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026
Lleida és la demarcació catalana amb menys coneixements per actuar davant d'emergències
Societat

Lleida, a la cua de Catalunya en preparació davant d’emergències

Laura Quintana · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.