Els Mossos d’Esquadra van detenir el passat dimecres tres dones, de 27, 38 i 47 anys, com a presumptes autores de furts en dos supermercats a Mollerussa. Dimecres al migdia, una patrulla no uniformada va veure un grup de dones en actitud sospitosa, i després d’un discret seguiment van poder veure com es treien productes alimentaris de l’interior de la roba i ho carregaven en un vehicle.
Tot seguit, van identificar les tres persones i van revisar el vehicle. A l’interior del cotxe van trobar bosses plenes d’aliments dels que es furten habitualment, com ara formatges, pernil, embotits envasats al buit, llaunes, anxoves, peces de carn de vedella i bacallà, fàcilment vendibles al mercat negre. Entre totes tres sumaven una cinquantena d’antecedents, trenta-quatre d’ells per furts, molts per sostreure aquesta mena d’articles.
En revisar els productes van constatar que alguns d’ells provindrien d’un supermercat molt proper ubicat a Golmés. Les primeres gestions van confirmar que, efectivament, havien estat pocs minuts abans comprant a l’establiment i que hi haurien furtat productes valorats en uns 300 euros.
Es van traslladar tots a la comissaria de Mollerussa per continuar fent més gestions i contactar amb altres establiments. Gràcies a això van constatar que haurien furtat també en un establiment de Tàrrega per un valor de 775 euros. Davant les evidències els mossos van detenir les tres dones com a presumptes autores del delicte de furt.
Cal afegir que part del material sostret és refrigerat o congelat i, al trencar-se la cadena del fred, hi ha un potencial risc per la salut pública. Tot apunta, que aquestes persones es desplacen des de l’entorn metropolità a comarques d’arreu de Catalunya per furtar el material i revendre’l en el mercat negre.
En l’escorcoll en l’àrea de custòdia de la comissaria es va constatar que anaven vestides amb peces de roba sobreafegides i amb faixes compressives que les permetia amagar gran quantitat de productes. Mentre les detingudes es trobaven en l’àrea de custòdia dues d’elles van proferir amenaces greus als agents actuants causant aldarulls en les garjoles i seran denunciades també per aquests fets.
Les detingudes passaran avui a disposició judicial davant el Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Lleida.