Cultura

Tres Tombs multitudinaris

Tres Tombs multitudinaris

Uns 120 tractors i set carrosses van participar ahir en els tradicionals Tres Tombs de Balaguer, que se celebren amb motiu de la festivitat de Sant Antoni Abat. Com és habitual, els vehicles van fer els tres tombs a l’itinerari que inclou la plaça Mercadal, centre neuràlgic de la festa, el passatge Gaspar de Portolà, el pont Nou i un tram de l’avinguda Països Catalans, acompanyats per centenars de veïns que no van voler perdre’s l’espectacle. A la plaça, tractors i animals domèstics van rebre la tradicional benedicció.

Pel que fa al concurs de carrosses, la guanyadora va ser la de l’Escola Pia, sota el títol Si vols esmorzar bé, vine a Balaguer. El segon premi va recaure en una carrossa de Dona Rural, Batent l’era, i el tercer premi va ser per a La Sínia, de Sergi Mangues. Un dinar popular al pavelló Molí de l’Esquerrà va posar el punt final a la festa.

D’altra banda, a Linyola la festa dels Tres Tombs es va iniciar a les nou del matí amb un esmorzar popular al pavelló poliesportiu a base de xulles i amb l’obertura del mercat de productes artesanals al llarg del carrer Pompeu Fabra. Entitats com l’associació de dones Adoli o el futbol sala també hi van participar, aquests últims venent bitllets per sortejar el carro de fato. Els alumnes de l’institut de Bellcaire van muntar una parada amb productes de rebosteria per recaptar fons per al seu viatge de final de curs. A partir de les deu del matí, a la plaça Planell es van portar a terme demostracions de falconeria a càrrec de Vicente Sánchez o de com ferrar un cavall.

Així mateix, es va repetir el concurs de gossos disfressats, que va entregar premis al més original, al més popular i al més elegant, activitat organitzada per la Comissió del Jovent de Linyola. Després de la missa en honor a sant Antoni, es va fer la tradicional benedicció d’animals i els Tres Tombs pels carrers més cèntrics d’aquest municipi del Pla d’Urgell. Les Borges Blanques i Maials també van celebrar ahir els Tres Tombs.

Maials, immers en la festa major d’hivern en honor a sant Sebastià, va comptar amb la participació de 25 cavalls del Segrià sud i de la Franja.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.