Turull manifesta la necessitat d’adaptar la llei a la realitat de Lleida

REDACCIÓ / Elena Montañés
Publicat: 
15-02-2025
Actualitzat: 17-02-2025 11:01
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Turull manifesta la necessitat d’adaptar la llei a la realitat de Lleida
    Peu de foto: 
    Jornada contra la multireincidència que Junts ha dut a terme a Lleida /©Junts

Més de setanta diputats, alcaldes, regidors i militants de Junts per Catalunya de la formació a les Terres de Lleida han participat en una jornada de treball en la seva seu a Lleida, on l’eix central ha estat la problemàtica de la multireincidència i la inseguretat.  

Violant Cervera, portaveu de Junts a la Paeria, ha destacat la singularitat de Lleida respecte a altres ciutats de Catalunya, assenyalant que la seva extensa horta, amb més de 20.000 hectàrees i 3.000 cases disseminades, comporta unes necessitats específiques en matèria de seguretat. “Els recents episodis de delinqüència, inclosa la crema de dues cases a l'Horta, han generat una gran preocupació entre els veïns”, ha afirmat Cervera, qui ha subratllat que “cal reforçar els cossos policials, però també apostar per noves eines com la instal·lació de càmeres de seguretat amb intel·ligència artificial”.

Per la seva banda, Jordi Turull ha explicat la proposta legislativa que Junts ha presentat al Congrés per abordar la multireincidència, remarcant que “no es pot permetre la sensació d'impunitat” i que “les lleis han d'actuar contra aquells que cometen delictes de forma reiterada”. Turull ha defensat una reforma del Codi Penal i de la Llei d'Enjudiciament Criminal, així com l'assignació de més recursos als jutjats per garantir judicis ràpids i eficients. “Qui la fa, la paga, i això ha de quedar clar des del primer moment”, ha conclòs.
El secretari general de Junts, ha posat en la necessitat d'adaptar la normativa a la realitat de cada territori, fent referència a les especificitats de Lleida i el seu entorn rural. 

La jornada ha comptat amb les intervencions del secretari general de Junts, Jordi Turull, la diputada de Junts al Congrés, Marta Madrenas, la diputada al Parlament i presidenta de Junts a la Vegueria de les Terres de Lleida, Anna Feliu, i la portaveu de Junts a la Paeria de Lleida, Violant Cervera. 

Els representants de la formació han analitzat la situació de la seguretat a Lleida i han defensat la necessitat d'actuar des de diferents àmbits per combatre la multireincidència.

Comparteix

També t'interessarà