Societat

Un 4% de la població està diagnosticada de fibromiàlgia

Un 4% de la població està diagnosticada de fibromiàlgia

L’Aula Magna del campus de Ciències de la Salut de Lleida ha acollit aquest divendres la cinquena jornada de ‘Fibromiàlgia, fatiga crònica i sensibilitat química múltiple’.  Lluís Rosselló, responsable de la Unitat de Fibromiàlgia de l’Hospital de Santa Maria de Lleida, ha explicat que quan es va començar a diagnosticar la malaltia, fa 10 anys, es parlava d’un 1% d’incidència , mentre que ara està diagnosticada de fibromiàlgia el 4% de la població.
Tots aquests pacients es caracteritzen per patir dolor i la gran majoria, un 90%, tenen també fatiga. Altres símptomes de la malaltia són la pèrdua de força, trastorns cognitius, formigueig, mal de cap o còlon irritable. Pel que fa al diagnòstic, amb la millora de les proves d’imatge cerebrals, s’ha detectat que hi ha zones del cervell que estarien afectades en pacients amb fibromiàlgia.

La fibromiàlgia afecta sobretot dones (de cada 21 dones diagnosticades, hi ha 1 home afectat). Pel que fa a la franja d’edat, tot i que la majoria de diagnosticades tenen entre 30 i 40 anys, cada vegada més es detecta la malaltia en persones de 50, 60 o fins i tot 70 anys. Tot i així no és fàcil que es reconegui la incapacitat per patir fibromiàlgia.

En quant a fàrmacs, estan sortint fàrmacs nous, assegura Rosselló. Alguns, però, encara han d’arribar a Catalunya. Es tracta de medicaments que s’usen als EUA i que disminueixen els efectes de la malaltia i mitiguen els símptomes com el dolor, però curació encara no n’hi ha. Que els fàrmacs arribin o no a Europa, depèn de comitès que analitzen que els estudis duts a terme són prou fidedignes.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Societat

L’Associació Alba de Tàrrega guanya un Premi La Confederació amb Connexions Artístiques

Laura Quintana · 30 oct. 2026
Vista aèria amb el traçat del nou vial de Víctor Torres i les dues rotondes dibuixats sobre el terreny
Urbanisme i habitatge

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Laura Quintana · 30 oct. 2026
El túnel de Vielha posa a prova els protocols d'emergència amb un simulacre
Societat

El túnel de Vielha posa a prova els protocols d’emergència amb un simulacre

ACN · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.